Uczę się zarządzać swoją karierą
To edukacyjny Projekt, który jest przygotowywany i realizowany od 2012 roku i jest znakomitym przykładem dobrych praktyk lokalnego współdziałania instytucji oświatowej z organizacją pożytku publicznego.
W lutym 2011 roku Projekt był jednomodułowym warsztatem, na który składał się warsztat pt. Mój Pierwszy Biznes. W toku rozwoju Projektu i dzięki współpracy z ekspertami Akademii Liderów oraz przedstawicielami Szkół średnich uczestniczących w Projekcie – Projekt osiągnął bogatszą merytorycznie postać.
Obecnie realizowany jest w ramach czterech tematycznych modułów:
- Komunikacja interpersonalna – warsztaty
- Autoprezentacja – warsztaty
- Zarządzanie czasem - warsztaty
- Mój Pierwszy Biznes – warsztaty.
Szkoły i Akademia Liderów przy realizacji projektu kierują się zbieżnymi celami:
- podnoszeniem poziomu edukacji i wykształcenia obywateli, podnoszeniem świadomości ekonomicznej,
- dążąc do nawiązania i rozwoju efektywnej współpracy w zakresie edukacji poprzez realizowanie projektów, odpowiadających potrzebom społeczeństwa w zakresie promocji rozwoju opartego na wiedzy, w zakresie edukacji ekonomicznej i prawnej oraz propagowania wiedzy o teorii i praktyce innowacyjności i przedsiębiorczości,
- mając na uwadze dotychczasową dobrą współpracę przy realizacji projektów edukacyjnych dla uczniów Szkół.
Projektu Uczę się zarządzać swoją karierą jest przygotowany i zrealizowany we współpracy z Dyrekcjami Szkół. Dedykowany jest uczniom klas pierwszych szkoły średniej (wcześniej ponadgimnazjalnej), a w jego założeniach znalazły się następujące cele:
- kształtowanie u uczniów aktywnej postawy wobec swojego życia osobistego i zawodowego,
- wyrabianie umiejętności poznania siebie i oceniania swoich możliwości psychofizycznych,
- rozwijanie umiejętności niezbędnych do skutecznego znalezienia pracy lub podjęcia działalności gospodarczej.
Akademia Liderów w ramach realizacji umów przygotowuje:
- koncepcje merytoryczną Projektu oraz poszczególnych modułów warsztatowych,
- materiały merytoryczne, prezentacje, ćwiczenia,
- zapewnia osoby prowadzące warsztaty,
- przygotowanie i wydruk edukacyjnych materiałów merytorycznych dla każdego z uczestników warsztatów.
Ramowy zakres merytoryczny Projektu Uczę się zarządzać swoją karierą:
1. Komunikacja interpersonalna – warsztaty
- co to jest komunikacja interpersonalna,
- podstawowe zasady komunikowania się – jedno i dwukierunkowe, zabawa edukacyjna,
- komunikacja werbalna i niewerbalna
- mowa ciała – krótkie etiudy filmowe,
- porozumiewanie się w grupie – elementy asertywności i wyrażania opinii
- słuchanie – wykład i ćwiczenia w grupach,
- aktywne słuchanie ze zrozumieniem
- pomocne zachowania językowe w pokonywaniu barier w porozumiewaniu się
- złudzenia optyczne, ich rola.
2. Zarządzanie czasem – warsztaty
- zarządzanie czasem – co to jest, krótka teoria na temat zarządzania czasem, czym jest a czym nie jest zarządzanie czasem,
- dlaczego warto zarządzać czasem,
- złodzieje czasu – kto ukradł mój czas
- priorytety i hierarchia zarządzania czasem, techniki zarządzania czasem, praktyczne narzędzia: model Eisenhowera modele 60/20/20
- zarządzanie czasem a stres,
- dobowy rytm energetyczny
- fakty i mity, największe błędy w zarządzaniu czasem.
3. Autoprezentacja – warsztaty
- Czym jest a czym nie jest autoprezentacja,
- Komunikacja – język ciała, treści wypowiadane, modulacja i ton głosu,
- CV, list motywacyjny – redagowanie, różnice, publikacja w social media, przedstawianie, komunikacja, korespondencja, telefon, e-mail
- przedstawienie siebie: mocne strony, ćwiczenia w mówieniu o sobie, techniki radzenia sobie ze stresem, głos – jako ważny instrument,
- Komunikacja z pierwszym pracodawcą - rozmowa rekrutacyjna – pierwsze wrażenie, powitanie, przedstawienie siebie, prezencja (wygląd zewnętrzny), przebieg spotkania, savoir-vivre na co dzień,
- poszukiwanie pracy - Urząd Pracy – zasady współpracy, ogłoszenia, serwisy internetowe, współpraca z agencją doradztwa personalnego itp.
4. Mój Pierwszy Biznes – warsztaty
- Wprowadzenie – nawiązanie do poprzednich modułów cyklu (komunikacja, zarządzanie czasem, autoprezentacja”
- Polska 2040 – jakich zmian, zdarzeń, zjawisk możemy się spodziewać
- Barometr zawodów – najbardziej poszukiwane profesje
- Marzyciele popychają świat do przodu – F. Baumgartner, E. Musk + filmy
- Co to jest innowacja?
- Jeśli nie etat, to co? Pomysły na biznes – niekonwencjonalne rozwiązania, proste koncepcje
- Kreatywność – testy i zagadki – Kto jest właścicielem zebry
- Od pomysły do realizacji – model kreatywności Walta Disneya
- Znaczenie myśli
- Cykl twórczy i ćwiczenia praktyczne (zeszyt ćwiczeń)
- Zostań architektem swojej kariery – krok po kroku – omówienie publikacji
- Porada: Podejmowanie działalności Gospodarczej
Program jest co roku modyfikowany i uaktualniany – zawiera wiedzę i informacje znacznie wykraczającą poza podstawę programową szkoły średniej.
Projekt realizowany jest w ramach nieodpłatnej działalności pożytku publicznego i finansowany z wpływów z 1% podatku.
Szkoły i ich uczniowie uczestniczą w Projekcie bezpłatnie.
Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju?
A tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok bez dostatecznej wiedzy i znajomości przepisów.
A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?
KRS 0000318482
Przejdź do Twój e-PIT
Pozostałe edycje:
Edycja 2018/2019
EDYCJA W TRAKCIE REALIZACJI
W Edycji 2018/2019 biorą udział następujące szkoły:
- Zespół Szkół nr 1 w Grodzisku Mazowieckim
- Liceum Ogólnokształcące im. T. Zana w Pruszkowie
Przebieg Realizacji Projektu:
1) Miejsce realizacji Projektu:
Zespół Szkół nr 1 w Grodzisku Mazowieckim, ul. Żwirki i Wigury 4, Grodzisk Mazowiecki
Zakres merytoryczny (moduły Projektu):
- Komunikacja Interpersonalna
- Zarządzanie czasem
- Autoprezentacja
- Mój Pierwszy Biznes
Harmonogram warsztatów:
12, 13 grudnia 2018 roku – moduł Komunikacja interpersonalna
28 luty, 1 marca 2019 roku – moduł Zarządzanie czasem
13, 14 listopada 2018 roku – moduł Autoprezentacja
15, 16 maja 2019 roku – moduł Mój Pierwszy Biznes
Liczba grup warsztatowych: 6 grup – uczniowie pierwszych klas ZS nr 1 (Liceum i Technikum)
Liczba uczestników:
Komunikacja interpersonalna – łączna liczba uczestników modułu: ….. osoby.
Zarządzanie czasem – łączna liczba uczestników modułu: …. osoby
Autoprezentacja – łączna liczba uczestników modułu: …… osób.
Mój Pierwszy Biznes – łączna liczba uczestników modułu: ….. osób.
Łączna liczba godzin lekcyjnych przeprowadzonych warsztatów: 48 (po 2 h lekcyjne dla każdej z 6 grup w każdym z czterech modułów warsztatowych)
Liczba trenerów prowadzących: 2 osoby
Edycja 2018/2019 w liczbach:
- 8 dni szkoleniowych
- 48 godzin lekcyjnych inspirujących warsztatów
- 4 zeszyty ćwiczeń – osobno dla każdego modułu warsztatowego
- 4 prezentacje multimedialne
- 7 filmów edukacyjnych (etiudy) wybrane na warsztaty
- Publikacja „Zostań architektem swojej kariery. Krok po kroku” – dla każdego z uczestników
- Dyplom uczestnictwa w Projekcie „Uczę się zarządzać swoją karierą”– dla każdego ucznia
2) Miejsce realizacji Projektu:
Liceum Ogólnokształcące im. T. Zana, ul. Daszyńskiego 6, Pruszków
Zakres merytoryczny (moduły Projektu):
- Komunikacja Interpersonalna
- Zarządzanie czasem
- Autoprezentacja
- Mój Pierwszy Biznes
Harmonogram warsztatów:
30, 31 października 2018 roku – moduł Komunikacja interpersonalna
26, 27 lutego 2019 roku – moduł Zarządzanie czasem
15, 16 listopada 2018 roku – moduł Autoprezentacja
26, 27 marca 2019 roku – moduł Mój Pierwszy Biznes
Liczba grup warsztatowych: 4 grupy – uczniowie pierwszych klas LO
Liczba uczestników:
Komunikacja interpersonalna – łączna liczba uczestników modułu: ,,, osób.
Zarządzanie czasem – łączna liczba uczestników modułu: … osoby
Autoprezentacja – łączna liczba uczestników modułu: …. osób.
Mój Pierwszy Biznes – łączna liczba uczestników modułu: ….. osób.
Łączna liczba godzin lekcyjnych przeprowadzonych warsztatów: 32 (po 2 h lekcyjne dla każdej z 4 grup w każdym z czterech modułów warsztatowych)
Liczba trenerów prowadzących: 2 osoby
Edycja 2018/2019 w liczbach:
- 2 prowadzących trenerów - ekspertów w swoich dziedzinach
- 4 moduły tematyczne: komunikacja, zarządzanie czasem, autoprezentacja, mój pierwszy biznes
- 8 dni szkoleniowych
- 32 godziny lekcyjne inspirujących warsztatów
- …… uczestników warsztatów (średnia liczba uczestników z czterech modułów)
- 4 zeszyty ćwiczeń – osobno dla każdego modułu warsztatowego
- 4 prezentacje multimedialne
- 7 filmów edukacyjnych (etiudy) wybrane na warsztaty
- Publikacja „Zostań architektem swojej kariery. Krok po kroku” – dla każdego z uczestników
- Dyplom uczestnictwa w Projekcie „Uczę się zarządzać swoją karierą”– dla każdego ucznia
Edycja 2017/2018
W Edycji 2017/2018 brały udział następujące szkoły:
- Zespół Szkół nr 1 w Grodzisku Mazowieckim
- Liceum Ogólnokształcące im. T. Zana w Pruszkowie
- Zespół Szkół nr 1 w Milanówku
- Zespół Szkół nr 2 im. Gen. J. Bema w Milanówku
Przebieg Realizacji Projektu:
1) Miejsce realizacji Projektu:
Zespół Szkół nr 1 w Grodzisku Mazowieckim, ul. Żwirki i Wigury 4, Grodzisk Mazowiecki
Zakres merytoryczny (moduły Projektu):
- Komunikacja Interpersonalna
- Zarządzanie czasem
- Autoprezentacja
- Mój Pierwszy Biznes
Harmonogram warsztatów:
21, 21 listopada 2017 roku – moduł Komunikacja interpersonalna
27, 28 marca 2018 roku – moduł Zarządzanie czasem
30, 31 stycznia 2018 roku – moduł Autoprezentacja
19, 23 kwietnia 2018 roku – moduł Mój Pierwszy Biznes
Liczba grup warsztatowych: 6 grup – uczniowie pierwszych klas ZS nr 1 (Liceum i Technikum)
Liczba uczestników:
Komunikacja interpersonalna – łączna liczba uczestników modułu: 143 osoby.
Zarządzanie czasem – łączna liczba uczestników modułu: 144 osoby
Autoprezentacja – łączna liczba uczestników modułu: 147 osób.
Mój Pierwszy Biznes – łączna liczba uczestników modułu: 147 osób.
Łączna liczba godzin lekcyjnych przeprowadzonych warsztatów: 48 (po 2 h lekcyjne dla każdej z 6 grup w każdym z czterech modułów warsztatowych)
Liczba trenerów prowadzących: 2 osoby
Edycja 2017/2018 w liczbach:
- 8 dni szkoleniowych
- 48 godzin lekcyjnych inspirujących warsztatów
- 4 zeszyty ćwiczeń – osobno dla każdego modułu warsztatowego
- 4 prezentacje multimedialne
- 7 filmów edukacyjnych (etiudy) wybrane na warsztaty
- Publikacja „Zostań architektem swojej kariery. Krok po kroku” – dla każdego z uczestników
- Dyplom uczestnictwa w Projekcie „Uczę się zarządzać swoją karierą”– dla każdego ucznia
2) Miejsce realizacji Projektu:
Liceum Ogólnokształcące im. T. Zana, ul. Daszyńskiego 6, Pruszków
Zakres merytoryczny (moduły Projektu):
- Komunikacja Interpersonalna
- Zarządzanie czasem
- Autoprezentacja
- Mój Pierwszy Biznes
Harmonogram warsztatów:
3, 4 października 2017 roku – moduł Komunikacja interpersonalna
24, 25 października 2017 roku – moduł Zarządzanie czasem
21, 22 listopada 2017 roku – moduł Autoprezentacja
5, 6 grudnia 2017 roku – moduł Mój Pierwszy Biznes
Liczba grup warsztatowych: 4 grup – uczniowie pierwszych klas LO
Liczba uczestników:
Komunikacja interpersonalna – łączna liczba uczestników modułu: 116 osób.
Zarządzanie czasem – łączna liczba uczestników modułu: 102 osoby
Autoprezentacja – łączna liczba uczestników modułu: 114 osób.
Mój Pierwszy Biznes – łączna liczba uczestników modułu: 110 osób.
Łączna liczba godzin lekcyjnych przeprowadzonych warsztatów: 32 (po 2 h lekcyjne dla każdej z 4 grup w każdym z czterech modułów warsztatowych)
Liczba trenerów prowadzących: 3 osoby
Edycja 2017/2018 w liczbach:
- 3 prowadzących trenerów - ekspertów w swoich dziedzinach
- 4 moduły tematyczne: komunikacja, zarządzanie czasem, autoprezentacja, mój pierwszy biznes
- 8 dni szkoleniowych
- 32 godziny lekcyjne inspirujących warsztatów
- 110 uczestników warsztatów (średnia liczba uczestników z czterech modułów)
- 4 zeszyty ćwiczeń – osobno dla każdego modułu warsztatowego
- 4 prezentacje multimedialne
- 7 filmów edukacyjnych (etiudy) wybrane na warsztaty
- Publikacja „Zostań architektem swojej kariery. Krok po kroku” – dla każdego z uczestników
- Dyplom uczestnictwa w Projekcie „Uczę się zarządzać swoją karierą”– dla każdego ucznia
3) Miejsce realizacji Projektu:
Zespół Szkół nr 1, ul. Piasta 14, Milanówek
Szkoła wzięła udział po raz pierwszy w Projekcie, przygotowano wersję pilotażową – jednomodułową.
Zakres merytoryczny (moduły Projektu):
1. Komunikacja Interpersonalna
Harmonogram warsztatów:
20 i 21 września 2017 roku – moduł Komunikacja interpersonalna
Liczba grup warsztatowych: 5 grup – uczniowie pierwszych klas ZS nr 1
Liczba uczestników:
Komunikacja interpersonalna – łączna liczba uczestników modułu: 102 osoby.
Łączna liczba godzin lekcyjnych przeprowadzonych warsztatów: 10 (po 2 h lekcyjne dla każdej z 5 grup)
Liczba trenerów prowadzących: 1 osoby
Edycja 2017/2018 w liczbach:
- 1 prowadzący trener - ekspert w swojej dziedzinach
- 1 moduł tematyczny: komunikacja interpersonalna,
- 2 dni szkoleniowe
- 10 godzin lekcyjnych inspirujących warsztatów
- 102 uczestników warsztatów
- 1 zeszyt ćwiczeń
- 1 prezentacja multimedialne
- 2 filmy edukacyjne wybrane na warsztaty
- Publikacja „Zostań architektem swojej kariery. Krok po kroku” – dla każdego z uczestników
- Dyplom uczestnictwa w Projekcie „Uczę się zarządzać swoją karierą”– dla każdego ucznia
- W dniach od 11 do 29 września 2017 r. dodatkowo zrealizowano na terenie Szkoły Wystawę Prywaciarze – początki polskiej przedsiębiorczości.
4) Miejsce realizacji Projektu:
Zespół Szkół nr 2 im. Gen. J. Bema, ul. Wójtowska 3, Milanówek
Szkoła wzięła udział po raz pierwszy w Projekcie.
Zakres merytoryczny (moduły Projektu):
- Komunikacja Interpersonalna
- Zarządzanie czasem
- Autoprezentacja
- Mój Pierwszy Biznes
Harmonogram warsztatów:
18 września 2017 roku – moduł Komunikacja interpersonalna
16 października 2017 roku – moduł Zarządzanie czasem
23 listopada 2017 roku – moduł Autoprezentacja
17 grudnia 2017 roku – moduł Mój Pierwszy Biznes
Liczba grup warsztatowych: 2 grupy – uczniowie pierwszych klas ZS nr 2
Liczba uczestników:
Komunikacja interpersonalna – łączna liczba uczestników modułu: 43 osoby.
Zarządzanie czasem – łączna liczba uczestników modułu: 51 osób.
Autoprezentacja – łączna liczba uczestników modułu: 41 osób.
Mój Pierwszy Biznes – łączna liczba uczestników modułu: 43 osoby.
Łączna liczba godzin lekcyjnych przeprowadzonych warsztatów: 16 (po 2 h lekcyjne dla każdej z 2 grup w każdym z czterech modułów warsztatowych)
Liczba trenerów prowadzących: 3 osoby
Edycja 2017/2018 w liczbach:
- 3 prowadzących trenerów - ekspertów w swoich dziedzinach
- 4 moduły tematyczne: komunikacja, zarządzanie czasem, autoprezentacja, mój pierwszy biznes
- 4 dni szkoleniowe
- 16 godzin lekcyjne inspirujących warsztatów
- 44 uczestników warsztatów (średnia liczba uczestników z czterech modułów)
- 4 zeszyty ćwiczeń – osobno dla każdego modułu warsztatowego
- 4 prezentacje multimedialne
- 7 filmów edukacyjnych (etiudy) wybrane na warsztaty
- Publikacja „Zostań architektem swojej kariery. Krok po kroku” – dla każdego z uczestników
- Dyplom uczestnictwa w Projekcie „Uczę się zarządzać swoją karierą”– dla każdego ucznia
Edycja 2016/2017
W tej Edycji Projektu wzięły udział dwie szkoły:
- Zespół Szkół nr 1 w Grodzisku Mazowieckim
- Liceum Ogólnokształcące im. T. Zana w Pruszkowie
Przebieg Realizacji Projektu:
1) Miejsce realizacji Projektu:
Zespół Szkół nr 1 w Grodzisku Mazowieckim, ul. Żwirki i Wigury 4, Grodzisk Mazowiecki
Zakres merytoryczny (moduły Projektu):
- Komunikacja Interpersonalna
- Zarządzanie czasem
- Autoprezentacja
- Mój Pierwszy Biznes
Harmonogram warsztatów:
10, 11, 12 października 2016 roku – moduł Komunikacja interpersonalna
16, 17, 18 listopada 2016 roku – moduł Zarządzanie czasem
7, 8, 9 marca 2016 roku – moduł Autoprezentacja
25, 26, 27 stycznia 2016 roku – moduł Mój Pierwszy Biznes
Liczba grup warsztatowych: 8 grup – uczniowie pierwszych klas ZS nr 1 (Liceum i Technikum)
Liczba uczestników:
Komunikacja interpersonalna – łączna liczba uczestników modułu: 172 osoby.
Zarządzanie czasem – łączna liczba uczestników modułu: 153 osoby
Autoprezentacja – łączna liczba uczestników modułu: 173 osoby.
Mój Pierwszy Biznes – łączna liczba uczestników modułu: 177 osób.
Łączna liczba godzin lekcyjnych przeprowadzonych warsztatów: 64 (po 2 h lekcyjne dla każdej z 8 grup w każdym z czterech modułów warsztatowych)
Liczba trenerów prowadzących: 3 osoby
Edycja 2016/2017 w liczbach:
- 3 prowadzących trenerów - ekspertów w swoich dziedzinach
- 4 moduły tematyczne: komunikacja, zarządzanie czasem, autoprezentacja, mój pierwszy biznes
- 12 dni szkoleniowych
- 64 godziny lekcyjne inspirujących warsztatów
- 168 uczestników warsztatów (średnia liczba uczestników z czterech modułów)
- 4 zeszyty ćwiczeń – osobno dla każdego modułu warsztatowego
- 4 prezentacje multimedialne
- 7 filmów edukacyjnych (etiudy) wybrane na warsztaty
2) Miejsce realizacji Projektu:
Liceum Ogólnokształcące im. T. Zana, ul. Daszyńskiego 6, Pruszków
Projekt był realizowany w wersji pilotażowej – dla jednej grupy warsztatowej.
Zakres merytoryczny (moduły Projektu):
- Komunikacja Interpersonalna
- Zarządzanie czasem
- Autoprezentacja
- Mój Pierwszy Biznes
Harmonogram warsztatów:
2 marca 2017 roku – moduł Komunikacja interpersonalna
16 marca 2017 roku – moduł Zarządzanie czasem
6 kwietnia 2017 roku – moduł Autoprezentacja
23 marca 2017 roku – moduł Mój Pierwszy Biznes
Liczba grup warsztatowych: 1 grupa – uczniowie pierwszych klas LO
Liczba uczestników:
Komunikacja interpersonalna – łączna liczba uczestników modułu: 22 osoby.
Zarządzanie czasem – łączna liczba uczestników modułu: 20 osób
Autoprezentacja – łączna liczba uczestników modułu: 20 osób.
Mój Pierwszy Biznes – łączna liczba uczestników modułu: 20 osób.
Łączna liczba godzin lekcyjnych przeprowadzonych warsztatów: 8 (po 2 h lekcyjne dla 1 grupy w każdym z czterech modułów warsztatowych)
Liczba trenerów prowadzących: 2 osoby
Edycja 2016/2017 w liczbach:
• 2 prowadzących trenerów - ekspertów w swoich dziedzinach
• 4 moduły tematyczne: komunikacja, zarządzanie czasem, autoprezentacja, mój pierwszy biznes
• 4 dni szkoleniowe
• 8 godzin lekcyjnych inspirujących warsztatów
• 20 uczestników warsztatów (średnia liczba uczestników z czterech modułów)
• 4 zeszyty ćwiczeń – osobno dla każdego modułu warsztatowego
• 4 prezentacje multimedialne
• 4 filmy edukacyjne wybrane na warsztaty
Edycja 2015/2016
Miejsce realizacji Projektu:
Zespół Szkół nr 1 w Grodzisku Mazowieckim, ul. Żwirki i Wigury 4, Grodzisk Mazowiecki
Zakres merytoryczny (moduły Projektu):
- Komunikacja Interpersonalna
- Zarządzanie czasem (nowy moduł)
- Autoprezentacja
- Mój Pierwszy Biznes
Harmonogram warsztatów:
9, 10, 12 listopada 2015 roku – moduł Komunikacja interpersonalna
18, 19 listopada 2015 roku – moduł Zarządzanie czasem
20, 21, 22 stycznia 2016 roku – moduł Autoprezentacja
6, 7, 8 kwietnia 2016 roku – moduł Mój Pierwszy Biznes
Liczba grup warsztatowych: 7 grup – uczniowie pierwszych klas ZS nr 1 (Liceum i Technikum)
Liczba uczestników:
Komunikacja interpersonalna – łączna liczba uczestników modułu: 140 osób.
Zarządzanie czasem – łączna liczba uczestników modułu: 153 osoby
Autoprezentacja – łączna liczba uczestników modułu: 163 osoby.
Mój Pierwszy Biznes – łączna liczba uczestników modułu: 172 osoby.
Łączna liczba godzin lekcyjnych przeprowadzonych warsztatów: 56 (po 2 h lekcyjne dla każdej z 7 grup w każdym z trzech modułów warsztatowych)
Liczba trenerów prowadzących: 4 osoby
Edycja 2015/2016 w liczbach:
- 4 prowadzących trenerów - ekspertów w swoich dziedzinach
- 4 moduły tematyczne: komunikacja, zarządzanie czasem, autoprezentacja, mój pierwszy biznes
- 11 dni szkoleniowych
- 56 godzin lekcyjnych inspirujących warsztatów
- 150 uczestników warsztatów (średnia liczba uczestników z czterech modułów)
- 4 zeszyty ćwiczeń – osobno dla każdego modułu warsztatowego
- 4 prezentacje multimedialne
- 2 filmy edukacyjne wybrane na warsztaty
Edycja 2014/2015
Miejsce realizacji Projektu:
Zespół Szkół nr 1 w Grodzisku Mazowieckim, ul. Żwirki i Wigury 4, Grodzisk Mazowiecki
Zakres merytoryczny (moduły Projektu):
- Komunikacja Interpersonalna
- Zarządzanie czasem (nowy moduł)
- Autoprezentacja
- Mój Pierwszy Biznes
Harmonogram warsztatów:
21, 22, 23 października 2014 roku – moduł Komunikacja interpersonalna
17, 19, 20 listopada 2014 roku – moduł Zarządzanie czasem
12, 14, 15 stycznia 2015 roku – moduł Autoprezentacja
18, 19, 20 luty 2015 roku – moduł Mój Pierwszy Biznes
Liczba grup warsztatowych: 6 grup – uczniowie pierwszych klas ZS nr 1 (Liceum i Technikum)
Liczba uczestników:
Komunikacja interpersonalna – łączna liczba uczestników modułu: 140 osób.
Zarządzanie czasem – łączna liczba uczestników modułu: 153 osoby
Autoprezentacja – łączna liczba uczestników modułu: 163 osoby.
Mój Pierwszy Biznes – łączna liczba uczestników modułu: 172 osoby.
Łączna liczba godzin lekcyjnych przeprowadzonych warsztatów: 48 (po 2 h lekcyjne dla każdej z 7 grup w każdym z trzech modułów warsztatowych)
Liczba trenerów prowadzących: 3 osoby
Edycja 2014/2015 w liczbach:
- 12 dni szkoleniowych
- 48 godzin lekcyjnych inspirujących warsztatów
- 4 zeszyty ćwiczeń
- 5 prezentacji multimedialnych
- 2 filmy edukacyjne wybrane na warsztaty
- 12 publikacji rozszerzających tematykę Projektu – bezpłatnie przekazanych dla uczestników (Wydawcy: Urząd Patentowy Rzeczpospolitej Polskiej, Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania:
- „Twój świat własności intelektualnej” – szt.140
- „Czym jest własność intelektualna” – szt. 145
- „Wynalazki w działalności małych i średnich przedsiębiorstw” – szt. 145
- „Komiks Patenty” – szt. 100
- „Komiks Znaki Towarowe” – szt. 100
- „Komiks Prawa Autorskie” – szt. 90
- „Wynalazki w twoim domu” – szt.130
- „Wynalazki i Patenty – Czerpiąc z przyszłości kreuj przyszłość” – szt. 150
- „ Kreatywny Przedsiębiorca” – szt. 30
- „Założenie i prowadzenie własnej firmy” – szt. 10
- drukowane wydanie artykułu „Strategia geniuszu” – autor: B. Feder (wydawca: Akademia Liderów)
- drukowane wydanie opracowania „Perspektywa finansowa 2014 – 2020 dla mikro i małych przedsiębiorców” – autor: adwokat Jan. A. Stefanowicz (wydawca: Akademia Liderów)
Edycja 2013/2014
Miejsce realizacji Projektu:
Zespół Szkół nr 1 w Grodzisku Mazowieckim, ul. Żwirki i Wigury 4, Grodzisk Mazowiecki
Zakres merytoryczny (moduły Projektu):
- Komunikacja Interpersonalna
- Autoprezentacja
- Mój Pierwszy Biznes
Harmonogram warsztatów:
4, 6, 7 grudzień 2013 roku – moduł Komunikacja interpersonalna
10, 12, 13 luty 2014 roku – moduł Autoprezentacja
26, 27, 28 marca 2014 roku – moduł Mój Pierwszy Biznes
Liczba grup warsztatowych: 7 grup – uczniowie pierwszych klas ZS nr 1 (Liceum i Technikum)
Liczba uczestników:
Komunikacja interpersonalna – łączna liczba uczestników modułu: 178 osób.
Autoprezentacja – łączna liczba uczestników modułu: 163 osoby.
Mój Pierwszy Biznes – łączna liczba uczestników modułu: 172 osoby.
Łączna liczba godzin lekcyjnych przeprowadzonych warsztatów: 42 (po 2 h lekcyjne dla każdej z 7 grup w każdym z trzech modułów warsztatowych)
Liczba trenerów prowadzących: 2 osoby
Edycja 2012/2013
Miejsce realizacji Projektu:
Zespół Szkół nr 1 w Grodzisku Mazowieckim, ul. Żwirki i Wigury 4, Grodzisk Mazowiecki
Zakres merytoryczny (moduły Projektu):
- Komunikacja Interpersonalna
- Autoprezentacja
- Mój Pierwszy Biznes
Harmonogram warsztatów:
3, 5, 7 grudzień 2012 roku – moduł Komunikacja interpersonalna
21, 23, 25 styczeń 2013 roku – moduł Autoprezentacja
27, 28 luty i 1 marca 2013 roku – moduł Mój Pierwszy Biznes
Liczba grup warsztatowych: 7 grup – uczniowie pierwszych klas ZS nr 1 (Liceum i Technikum)
Liczba uczestników:
Komunikacja interpersonalna – łączna liczba uczestników modułu: 159 osób.
Autoprezentacja – łączna liczba uczestników modułu: 139 osób.
Mój Pierwszy Biznes – łączna liczba uczestników modułu: 159 osób.
Łączna liczba godzin lekcyjnych przeprowadzonych warsztatów: 42 (po 2 h lekcyjne dla każdej z 7 grup w każdym z trzech modułów warsztatowych)
Liczba trenerów prowadzących: 2 osoby
Edycja 2011 listopad
Projekt Mój Pierwszy Biznes – warsztaty w ramach promocji kultu przedsiębiorczości
Miejsce realizacji Projektu:
Zespół Szkół nr 1 w Grodzisku Mazowieckim, ul. Żwirki i Wigury 4, Grodzisk Mazowiecki
Harmonogram warsztatów:
28 – 30 listopada 2011
Liczba grup warsztatowych: 8 – uczniowie maturalnych klas ZS nr 1 (Liceum i Technikum)
Liczba uczestników: 169 uczniów
W listopadzie 2011 roku w Zespole Szkół nr 1 w Grodzisku Mazowieckim odbyły się warsztaty „Mój Pierwszy Biznes – warsztaty w ramach promocji kultu przedsiębiorczości” dla klas maturalnych.
Warsztaty te stanowią podwaliny do Projektu Uczę się zarządzać swoją karierą i jako pilotażowe szkolenie dla uczniów stały się Projektem realizowanym corocznie na terenie Szkól ponadgimnazjalnych powiatu Grodziskiego. Projekt wpisał się w lokalne działania zmierzające do tworzenia przyjaznego środowiska dla rozwoju nowych idei i innowacji.
Celem warsztatów jest wskazanie młodzieży nowatorskich sposobów sprzyjających rozwojowi przedsiębiorczości, ze szczególnym uwzględnieniem samozatrudnienia oraz zachęcenie uczniów do kreatywnego działania i odważnego myślenia o swojej przyszłości zawodowej.
Merytoryczny program warsztatów „Mój Pierwszy Biznes” zrealizowanych w 2012 obejmował:
- Prezentację i ćwiczenia „Od pomysłu do realizacji”
- Prezentację i zeszyt ćwiczeń „Biznes Plan, planowanie kariery”
- Prezentację „Akademia PARP”
- Prezentację rozwiązań dla mikro firm.
Dodatkowym zainteresowaniem uczestników cieszyły się następujące publikacje zamówione przez Fundację, a dostarczone nieodpłatnie przez Urząd Patentowy w Warszawie:
- „Ochrona własności przemysłowej w pigułce”,
- „Wzory przemysłowe w działalności małych i średnich przedsiębiorstwa”
- „Czym jest własność intelektualna”,
- „Znaki towarowe w działalności małych i średnich przedsiębiorstw”,
- „Wynalazki i patenty”
- „Wynalazki w twoim domu”.
Uczestnicy na zakończenie zajęć wypełniali ankiety- średnia ocena warsztatów – 4,3 (w skali 1 min. – 5 max) dała pozytywną informację zwrotną i wskazuje na zainteresowanie i potrzebę tego typu warsztatów wśród młodzieży. Uczestnikom najbardziej podobały się praktyczne informacje dotyczące możliwości prowadzenia własnej firmy i wykorzystywania ogólnie dostępnych narzędzi internetowych.
Wielu uczestników wskazało ćwiczenia praktyczne „Od pomysłu do realizacji”, jako te, którym należałoby poświęcić więcej uwagi. W ewentualnych planach budowy swojej pierwszej firmy ankietowani uczestnicy deklarowali chęć skorzystania z prezentacji „Mój pierwszy biznes” oraz prezentacji „Akademii PARP”.
Projekt pod względem merytorycznym wykraczał poza ramy podstawy programowej z zakresu przedsiębiorczości i według uczestników okazał się być dobrze dopasowany do potrzeb uczniów i ich możliwości.
Po warsztatach Fundacja przygotowała i udostępniła w formie elektronicznej dodatkowy materiał merytoryczny dla wszystkich uczestników pt. „Mój pierwszy Biznes”. Publikacja zawierała artykuły wprowadzające merytorycznie do rozpoczęcia działalności gospodarczej, moduł-wzór biznes planu, moduł analizy SWOT, omówienie praktycznych rozwiązań dla mikro firm, sposób na darmową stronę internetową oraz szczegółowy poradnik teleadresowy dla zakładających własną mikro firmę.
Publikacje zostały także nieodpłatnie udostępnione:
- na stronie internetowej Fundacji – pod adresem http://www.wiedza3g.pl/artykul/pokaz/100.html
- na stronie internetowe Zespołu Szkół nr 1 - http://www.zs1grodzisk.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=43:roznieci-pomyk-przedsibiorczoci&catid=51:z-ycia-szkoy&Itemid=60
- na portalu slideshare – na profilu Fundacji – „Mój pierwszy biznes –materiały dodatkowe” – 183 osoby przeczytały,” Mój pierwszy biznes – prezentacja” – 219 osób, które zapoznały się z treścią. http://www.slideshare.net/akademialiderow/mj-pierwszy-biznes-materiay-dodatkowe
Dyrekcja Zespołu Szkół nr 1, gdzie odbywały się warsztaty w podziękowaniach szczególna uwagę zwróciła na profesjonalne przygotowanie merytoryczne prowadzących, dobrze dobrane metody aktywizujące stosowane podczas zajęć, zeszyty ćwiczeń dla uczniów oraz pozytywny odbiór przez młodzież prezentowanych treści. W wystawionych referencjach podkreślono, że warsztaty wzbogaciły ofertę edukacyjną szkoły w zakresie rozwoju postaw przedsiębiorczości i świadomego wchodzenia młodych ludzi na rynek pracy.
Dyrekcja ZS nr 1 zadeklarowała chęć kontynuowania i rozwoju Projektu Mój Pierwszy Biznes w roku szkolnym 2012/2013.
Akademia Liderów składa specjalne podziękowania dla:
- Pana Macieja Sambora z firmy Estakada Sp. z o.o. - za przygotowanie prezentacji Akademia PARP,
- Urzędu Patentowego za udostępnienie uczestnikom tematycznych publikacji,
- Agencji Interaktywnej Aurelius z Grodziska Mazowieckiego za przygotowanie artykułów merytorycznych dla uczestników.
Edycja 2011 - materiały dodatkowe
Edycja 2011 Fotogaleria
Edycja 2011 Rekomendacje dyrekcji