Diagnoza Potencjału – Innowacje
Diagnoza Potencjału – Innowacje 2009 to próba diagnozy poziomu innowacyjności. Materiał uwzględnia ważne aspekty sposobów działania: od analizy motywacji oraz zasobów dotyczących zdolności porozumiewania się po zdolności wprowadzania zmian (innowacji) badanych.
Zasadniczy cel projektu Diagnoza Potencjału – Innowacje 2009 to podniesienie poziomu samowiedzy wszystkich osób zainteresowanych kształceniem się przez całe życie, tak aby mogli zwiększać efektywność i innowacyjność w pracy.
Główne pytanie badania:
Jakie potrzeby według hierarchii potrzeb Maslowa są katalizatorem innowacyjności oraz jaka jest rola w tym procesie umiejętności porozumiewania się?
Proces zmierzający do zwiększania efektywności rozpoczyna się od osiągnięcia wiedzy o samym sobie, wiedzy o panujących warunkach i wreszcie ma spowodować zmianę albo sytuacji, albo naszego zachowania w tych warunkach. Zachowanie bowiem, w sposób stosowny do okoliczności, powoduje zwiększanie efektywności.
Respondenci samodzielnie wypełniali ankiety składające się z trzech arkuszy pytań. Projekt badawczy składał się z 3 formularzy:
- badania motywacji - badanie dostarcza indywidualnym osobom informacji o ich osobistych potrzebach i celach. Pomoc dla osób zainteresowanych poszerzaniem wiedzy o sobie: studentów, absolwentów i menedżerów w ocenie czynników ich motywujących.
- zestawu na komunikatywność - test na komunikatywność analizuje ogólną zdolność porozumiewania się. Niektóre stwierdzenia dotyczą błędów w komunikacji, w tym nieporozumień zarówno werbalnych, jak i niewerbalnych. Inne określają zasady komunikacji słownej i sposoby wyrażania myśli, uczuć oraz przekazywania informacji. Są też pozycje dotyczące niewerbalnych metod wyrażania myśli i uczuć.
- zestawu na umiejętność wprowadzania zmian - zestaw sprawdza znajomość zasad i praktyk związanych ze zmianami i nastawienie do nich, oraz wykazuje podejście do wprowadzania w życie nowych projektów i przedsięwzięć.
Przegląd wyników Badania
I) Badanie motywacji:
- Potrzeba samorealizacji – najmniej istotną potrzebą motywacyjną
- Potrzeba uznania i potrzeba bezpieczeństwa – najbardziej istotne
- Badani, którzy uznali potrzebę samorealizacji za istotną - uzyskali najwyższe wyniki w zestawie na wprowadzanie zmian – znacznie powyżej średniej.
II) Zestaw na komunikatywność
- 15% badanych posiada wysokie zdolności komunikacyjne,
- 55% badanych osiąga najsłabsze wyniki w zestawie,
- 26% badanych kobiet ma bardzo wysoką i wysoką zdolność komunikacji,
- 20% badanych mężczyzn ma bardzo wysoką i wysoką zdolność komunikacji,
- 28% badanych w wieku do 29 lat ma bardzo wysoką i wysoką zdolność komunikacji,
- 20% badanych w wieku od 30 lat ma bardzo wysoką i wysoką zdolność komunikacji.
III) Zestaw na wprowadzanie zmian
- 44% badanych posiada ponad przeciętne zdolności wprowadzania zmian,
- 3% osiągnęło najwyższą kategorię, czyli znajduje się w grupie osób o największych umiejętnościach wprowadzania zmian,
- 37% badanych kobiet i 10% badanych mężczyzn posiada wysokie zdolności wprowadzania zmian,
- 40% badanych powyżej 30 roku życia osiągnęło wynik wskazujący na zdolności wprowadzania zmian dużo powyżej średniej,
- 79% badanych do 29. roku życia osiągnęło wyniki świadczące o bardzo niskiej, dużo poniżej średniej, zdolności wprowadzania zmian,
- 50% badanych osób z wykształceniem podyplomowym zakwalifikowało się do grupy z wysokimi i ponad przeciętnymi zdolnościami wprowadzania zmian,
- 64% badanych z wykształceniem wyższym osiągnęło wynik znacznie poniżej średniej – mówiące o bardzo niskich umiejętnościach wprowadzania zmian.
Raport z Badania Diagnoza Potencjału – pełna wersja
Suplement do Raportu z Badania Diagnoza Potencjału
Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju?
A tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok bez dostatecznej wiedzy i znajomości przepisów.
A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?
KRS 0000318482
Przejdź do Twój e-PIT