Wniosek do Starostów Powiatowych
Wniosek z dnia 2015-12 ponaglający do Starostów Powiatowych - w sprawie Szkół Ponadgimnazjalnych
Treść wniosku:
Starostwo Powiatowe
Zarząd Powiatu - w rozumieniu art. 26 Ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U.2013.595 j.t.)
(Dane wnioskodawcy znajdują się poniżej oraz w załączonym pliku sygnowanym bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym kwalifikowanym certyfikatem - stosownie do dyspozycji Ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. Nr 130 poz. 1450)
Preambuła:
§1) W miesiącu wrześniu br. wystosowaliśmy do Starostw Powiatowych – Oficjalną petycję - pro publico bono - na mocy art. 63 Konstytucji RP w trybie art. 241 Ustawy Kodeks Postępowania administracyjnego. (poniżej załączamy pełną treść przedmiotowej petycji). Większa cześć Starostw prawidłowo przekazała naszą Petycję Szkołom, a szkoły odpowiedziały na naszą petycję w terminach ustawowych - zgodnie z odnośmy przepisami - scilicet art. 244 §2 KPA. Jednakże, w przypadku niektórych Starostw - mechanizmy te nie zadziałały prawidłowo.
§2) Przypominamy, że ze względu - na to że nadzorowane przez Starostwa Szkoły - najczęściej nie posiadają standardowych elektronicznych skrzynek podawczych w rozumieniu judykatury: WSA w Gdańsku: IISAB/Gd 25/07 - sprzężonych z elektronicznym dziennikiem podawczym - wysłaliśmy rzeczony wniosek via Starostwo Powiatowe.
§3) Expresis verbis zaznaczamy, Szkoły - nadzorowane przez Starostwa Powiatowe - nie muszą uwzględnić naszej petycji - jednakże - stosownie do brzmienia art. 244 §2 KPA - powinny (mają taki obowiązek) poinformować Wnioskodawcę o sposobie załatwienia petycji. Nie wszystkie szkoły tego dokonały, zatem wnosimy o skontrolowanie - stanu faktycznego w tym względzie w ramach czynności nadzorczych Starosty (Zarządu Powiatu).
§4) Wnosimy aby stało się to - na tym etapie na poziomie Starostwa - tak aby nie mnożyć procedur biurokratycznych i angażować Rady Powiatu - do procedowania skargi w trybie art. 229 KPA (proszę nie traktować niniejszego pisma jako skargi w trybie art. 229 KPA)
§5) Poniżej treść poprzedniego, ARCHIWALNEGO - wzmiankowanego wniosku. Jeśli wszystkie nadzorowane przez Was Szkoły już odpowiedziały na naszą petycję - prosimy o przekazanie niniejszego wniosku - ad acta.
Współnioskodawca:
Osoba Prawna:
Szulc-Efekt sp zoo
KRS: 0000059459
ul. Poligonowa 1
04-051 Warszawa
Prezes Zarządu - Adam Szulc
Kapitał Zakładowy: 222 000,00 pln
Wniosek archiwalny:
Starostwo Powiatowe
Zarząd Powiatu - w rozumieniu art. 26 Ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U.2013.595 j.t.)
§1) Na mocy art. 63 Konstytucji RP w trybie art. 221 i 241 Kodeksu postępowania administracyjnego, wnosimy petycję do Zarządu Powiatu (dalej ZP) - o przekazanie poniżej przedłożonego wniosku do wszystkich nadzorowanych Szkół Ponadgimnazjalnych.
Niniejszy wniosek przekazujemy za pośrednictwem Starostwa, gdyż jak wynika z przeprowadzonej analizy część Jednostek Organizacyjnych, nadzorowanych przez odnośne, miejscowo właściwe Starostwa Powiatowe, nie posiada właściwie działających elektronicznych skrzynek podawczych w rozumieniu art. 16 Ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne – ad exemplum - jedynie nieliczne Jednostki mają właściwie zintegrowany adres e-mail z elektronicznym dziennikiem korespondencyjnym, systemem EZD, etc – w rozumieniu Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. z dnia 20 stycznia 2011 r.)
§2) Wnosimy o zwrotne potwierdzenie - przez Starostwo - otrzymania niniejszego wniosku w trybie §7 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania s. i wniosków. (Dz. U. z dnia 22 styczna 2002 r. Nr 5, poz. 46) wraz potwierdzeniem otrzymania niniejszego wniosku, wnosimy w trybie art. 244 §2 KPA, o zwrotne potwierdzenie przesłania – ex officio - przedmiotowego wniosku do nadzorowanych Szkół Ponadgimnazjalnych wraz z wyszczególnieniem ich nazw oraz danych adresowych.
§2.1) Rzeczone potwierdzenie wraz z informacją z wyszczególnieniem nadzorowanych przez Powiat Szkół Ponadgimnazjalnych, wnosimy o przekazanie wnioskodawcy w formie elektronicznej, w rozumieniu art. 14 ust. 1 KPA - potwierdzenie i odpowiedź (specyfikacja podległych Szkół Ponadgimnazjalnych) nie muszą być sygnowane podpisem elektronicznym - pod adres mikroporady@samorzad.pl
§2.2) Fakultatywnie, podstawą przekazania rzeczonego wniosku do nadzorowanych szkół, może być również art. 65 §1 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2013.267 j.t) - oraz odnośna judykatura, inter alia: postanowienie NSA z 14-12-2010 r. I OW 165/10
§3) W przypadku - gdy przy zastosowaniu funkcjonalności "prześlij dalej" - w treści przedmiotowego wniosku litery diakrytyczne są nieczytelne - wnosimy o skorzystanie z załączonego dokumentu w formacie "doc" (in fine wniosku) Rzeczony problem może występować - najprawdopodobniej z powodu tego że systemy Powiatu i JO nie są właściwie dostosowane do wszystkich dyspozycji §20 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. 2012.526).
Poniżej załączamy Wniosek - do przekazania Dyrektorom (Dyrektorowi) Szkół Ponadgimnazjalnych
Wnioskodawca: Osoba Prawna
Szulc-Efekt sp z oo
(Dane wnioskodawcy zostały ujawnione - in fine - w pliku sygnowanym bezpiecznym kwalifikowanym podpisem elektronicznym)
------------- właściwa treść wniosku-do przekazania Kierownikom podległych JO (Szkoły Ponadgimnazjalne, etc) -------
Grodzisk Mazowiecki, dnia 12 września 2015 r.
Akademia Liderów Innowacji
i Przedsiębiorczości
Fundacja dr Bogusława Federa
ul. Orzeszkowej 2a
05 – 827 Grodzisk Mazowiecki
Szanowna Pani/ Szanowny Pan
Dyrektor Szkoły
Preambuła:
Zgodnie z art. 63 Konstytucji RP oraz art. 221 k.p.a., każdy ma prawo składać petycje, wnioski i skargi w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą do organów władzy publicznej oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej.
W mniemaniu wnioskodawców - Organizacja Pożytku Publicznego - jaką jest Fundacja - ma wręcz taki obowiązek w związku z wykonywaniem zadań statutowych.
§1) W związku z powyższym - na podstawie art. 241 k.p.a. Akademia Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości dr Bogusława Federa (dalej: Fundacja) składa poniżej opisaną petycję - w przedmiocie wspierania przedsiębiorczości wśród uczniów Szkół Ponadgimnazjalnych.
Wzmiankowana Petycja ma na celu bezpłatne wspomaganie Dyrektorów szkół w upowszechnianiu wśród Uczniów - zagadnień związanych z podejmowaniem działalności gospodarczej.
§1.1) Petycja składa się z dwóch komplementarnych części, z których pierwsza dotyczy włączenia się Dyrektora Szkoły w określenie stanu faktycznego panującego w szkole - związanego ze świadomością Uczniów w zakresie korzyści wynikających z podejmowania ryzyka działalności Gospodarczej, natomiast druga cześć traktuje o możliwości podjęcia współpracy z Fundacją w celu skutecznej i praktycznej realizacji przedmiotowych zadań związanych z przekazywaniem Młodzieży przydatnej wiedzy i pomocy w obszarze rzeczonej problematyki.
§1.2) Notabene do obowiązków i kompetencji organów administracji publicznej (administracji oświatowej) - należy zgodnie z art. 8 Ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U.2015.584 j.t) - (...) tworzenie korzystnych warunków do podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej (...)
§1.3) Organy centralne wywiązują się na tym polu dużą aktywnością - w ostatnim czasie organizowany był 3 Kongres Polskiej Edukacji, otwarty z udziałem Ministra Edukacji Narodowej, którego jednym z punktów była dyskusja dotycząca Edukacji w kontekście rynku Pracy, a w gronie prelegentów wystąpił Przedstawiciel Wnioskodawcy - Fundacji Akademii Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości.
Na wzmiankowanym Kongresie prezentowano wyniki przeprowadzenia badania dotyczącego preferencji Uczniów Szkół Ponadgimnazjalnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.
Wyraźne sygnały od Dyrektorów Szkół - obecnych na Kongresie świadczyły o dużym zainteresowaniu tematyką - stąd staramy się dotrzeć w sposób formalny do Szkół Ponadgimnazjalnych. Zaznaczamy, że Fundacja wykonuje tego typu badania bezpłatnie - w ramach swoich celów statutowych.
§1.4) Jak wykazały badania przeprowadzone przez Fundację ponad 67% młodych Polaków - zainteresowanych jest prowadzeniem własnej działalności gospodarczej. Raporty dotyczące tych zagadnień odbiły się szerokim echem w mediach:
http://kontakt24.tvn24.pl/najnowsze-badania-67-mlodych-polakow-chce-miec-wlasnafirme,2878570,ugc
http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/1192086.html
Tymczasem Szkoły nie są przygotowane na dostarczenie stosownego know-how w tej mierze.
Dlatego rolę w tym obszarze może przejąć Fundacja (Wnioskodawca) – Organizacja Pożytku Publicznego, która może i powinna podejmować działania zmierzające do ' wyjścia naprzeciw ' oczekiwaniom młodzieży.
Z opisywanym raportem oraz z referencjami mnożna zapoznać się pod adresem URL:
https://wiedza3g.pl/programy-i-projekty/rozwoj-mikro-przedsiebiorczosci/item/1465-
raport-badanie-przedsiebiorczosci-wsrod-mlodziezy-2015.html
Petycja I
§1.5) W związku z powyższym - na podstawie art. 241 k.p.a. Akademia Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości dr Bogusława Federa (dalej: Fundacja) wnosi petycję w przedmiocie uzyskania zgody na przeprowadzenie BEZPŁATNEJ ankiety w klasach I Techników i Liceów, etc - dotyczącej - statutowej działalności Fundacji, scilicet związanej z upowszechnianiem podejmowania działalności gospodarczej.
Osnowa Petycji:
Biorąc pod uwagę - powyżej wyartykułowany Interes pro publico bono – postulujemy - w trybie ww. art. 221 i 241 KPA - o przystąpienie Dyrektora Szkoły do współpracy z Fundacją w zakresie przeprowadzenia badania w klasach I - Szkoły – dotyczącego uzyskania informacji od Uczniów - w przedmiocie jakie są oczekiwania młodzieży oraz stopień zainteresowania prowadzeniem własnej działalności gospodarczej. Udzielając odpowiedzi na naszą petycję - w trybie art. 244 §2 KPA - można zatem zasygnalizować ewentualne zainteresowanie Dyrektora przystąpieniem do akcji. Fundacja - dostarczy wtedy - niezbędne do przeprowadzenia ankiety - materiały, którą upoważniony przez Dyrektora Nauczyciel (Wychowawca) może przeprowadzić na dowolnych zajęciach.
Zaznaczamy, że Fundacja - na żadnym etapie nie pobiera jakichkolwiek opłat, funkcjonując jako Organizacja Pożytku Publicznego, a dodatkowo - w ramach swojej działalności statutowej - Fundacja po otrzymaniu wyników ankiety dostarczy do Dyrektora Szkoły opracowane raporty dotyczące wyników przeprowadzonych ankiet w Szkole, oraz w skali makro (np. na tle innych Szkół - Województwo/Kraj, etc - wyniki porównawcze)
Wzmiankowane materiały mogą służyć Dyrektorom Szkół - jako doskonałe narzędzie - do prowadzenia długofalowej polityki - na gruncie tworzenia korzystnych warunków do podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej przez absolwentów Szkoły.
O wyrażeniu wstępnej wstępnej zgody lub jej braku na przeprowadzenie ankiety - prosimy poinformować wnioskodawców w trybie art. 244 §2 k.p.a. - na adres mikroporady@samorzad.pl W przypadku wstępnego akcesu Fundacja dostarczy odnośne materiały celem zawarcia stosownego porozumienia.
W przypadku udzielenia odpowiedzi twierdzącej na naszą petycję wystarczy w treści zwrotnej - wiadomości e-mail - załączyć zdanie "jesteśmy wstępnie zainteresowani współpracą w obszarze związanym z treścią petycji".
Petycja II
§2) Dodatkowo wnosimy Petycję o nawiązanie stałej współpracy z Fundacją - Organizacją Pozarządową oraz Szkołą instytucją publiczną - w zakresie współdziałania w wykonywaniu zadań związanych z informowaniem uczniów o praktycznych aspektach dotyczących prowadzenia działalności gospodarczej, co miałoby na celu tworzenie korzystnych warunków do podejmowania i wykonywania w przyszłości działalności gospodarczej w szczególności przed ludzi młodych.
W tym przedmiocie Fundacja składa niniejszą petycję w trybie wyżej powołanych przepisów – w zakresie ewentualnego zamieszczenia w Oficjalnym Serwisie WWW Szkoły zakładki - wydzielonego obszaru - o nazwie "Kącik Przedsiębiorcy” z logo Mikroporady.pl i linkiem do odpowiednich zasobów serwisu traktujących o zagadnieniach związanych z prowadzeniem działalności Gospodarczej.
Jak wskazuje nazwa, w zamyśle Fundacji byłoby to miejsce, w którym Przyszły Lokalny Przedsiębiorca - mógłby uzyskać - w formie uporządkowanej: pomocne informacje, porady, formularze, wzory umów, informacje prawne, linki do instytucji wspierających przedsiębiorców, a nawet możliwość uzyskania bezpłatnych konsultacji. Mamy nadzieję, że będą to informacje, które w przyszłości - w naszym mniemaniu - pomogą Absolwentowi Szkoły w podjęciu decyzji o zainicjowaniu działalności gospodarczej.
Osnowa Petycji:
§2.1) Bogaty zasób materiałów znajdujących się w zakładce „Kącik dla Przedsiębiorcy” może być również przedmiotem empirycznej analizy prowadzonej w ramach różnych zajęć.
W ramach proponowanego Programu, bez pobierania jakichkolwiek opłat, Fundacja chce wspierać Szkoły w procesie utworzenia „Kącika dla Przedsiębiorcy” na Oficjalnej Stronie WWW Szkoły. Co więcej, Fundacja weźmie na siebie pełną odpowiedzialność za jakość materiałów zawartych w tym obszarze szkolnej Strony WWW.
Materiały udostępniane w sieci Internet są często podawane w sposób chaotyczny, rozproszone w różnych miejscach, trudne do wyszukiwania i segregowania. Gołym okiem widać brak fachowego nadzoru nad kompleksową organizacją udostępniania informacji w tym przedmiocie. Stąd, przewidziana przez Ustawodawcę współpraca w tego typu obszarach z organizacjami pozarządowymi, wydaje się być najlepszym rozwiązaniem tych problemów
Fundacja zajmuje się tą tematyką już od wielu lat, w ramach swoich działań statutowych, a tym samym jest w stanie dołożyć wszelkich starań, aby efektywnie współdziałać ze Szkołą
Fundacja jest gotowa udzielić Szkołom odpowiedniego, bezpłatnego, pełnego wsparcia informatycznego i merytorycznego w tym zakresie. Wydaje się, że obecnie jest to najlepsza propozycja w kraju, porządkująca strefę pomocy dla Przedsiębiorców.
Wykonano już prace związane z opracowaniem koncepcji, kompletowaniem materiałów oraz z przygotowaniem zaplecza informatycznego.
Od dawna otrzymujemy informacje z całego kraju, również od osób rozpoczynających dopiero sferę życia zawodowego, że właśnie tego typu jednolita informacja, podawana przez np. przez Instytucje Oświatowe, w sposób rzetelny, fachowy i skondensowany, jest tym czego najbardziej potrzebuje przyszły Przedsiębiorca, szczególnie przy rozpoczynaniu działalności lub na etapie podejmowania decyzji o ewentualnym podjęciu działalności gospodarczej. Brak tego typu informacji jest często powodem rezygnacji z podejmowania ryzyka w tym obszarze, co wiąże się w konsekwencji z zasileniem szeregów osób bezrobotnych.
W Serwisie mikroporady.pl, w którym udzielamy porad Mikroprzedsiębiorcom, jesteśmy nowatorskim i bezpłatnym wsparciem na każdym etapie rozpoczynania i prowadzenia działalności. Zainteresowanie rzeczoną tematyką jest tak duże, że każdego miesiąca rejestruje się w naszym serwisie ponad 1700 nowych osób.
Prowadzimy E-punkt Konsultacyjny, który udziela Przedsiębiorcom bezpłatnych porad dotyczących realnych problemów na jakie trafiają nasi użytkownicy. Co miesiąc zespół prawników i konsultantów analizuje i aktualizuje wszystkie treści pod kątem ich zgodności ze zmieniającymi się przepisami prawa. Z informacji zawartych na naszym serwisie mikroporady.pl korzysta permanentnie ponad 500 Urzędów miast i gmin Innymi słowy posiadamy odpowiednie zaplecze oraz możliwości organizacyjne w obszarze skutecznego współdziałania z jednostkami samorządu terytorialnego w przedmiocie wspierania lokalnych, młodych Mikroprzedsiębiorców, co staraliśmy się odpowiednio uzasadnić i o co postulujemy w niniejszej petycji.
Nasza Fundacja jest szczególnie predestynowana do takiej misji, gdyż już od 4 lat prowadzi interaktywne warsztaty „Mój pierwszy biznes”, które, jak sama ich nazwa wskazuje, mogą być doskonałym bodźcem do skierowania zainteresowań Ucznia w tym kierunku. Staramy się informować przyszłych przedsiębiorców o wszelkich możliwościach uzyskiwania pomocy w tym obszarze.
Jako instytucja non-profit– Fundacja, łącząc cele statutowe z interesem pro publico bono, przygotowała bezpłatnie - zestaw narzędzi związanych z inicjowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej. Chcemy, w ramach naszego know-how, udostępnić bezpłatnie szkołom, a co za tym idzie Uczniom, dostęp poprzez kanał Internetowy do naszej bazy materiałów i dokumentacji zawierającej m.in:
- ponad 1200 wyjaśnień, uwag, komentarzy i orzecznictwa prawnego, związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej;
- bezpłatne wzory dokumentów w wielu wariantach i wersjach w formie do natychmiastowego pobrania i zastosowania;
- formularze umów niezbędnych dla prowadzenia mikro i małej firmy, przydatne na każdym etapie prowadzenia firmy;
- ponad 180 rekomendacji, porad i instrukcji przygotowanych przez ekspertów z dziedziny prawa, zarządzania, marketingu i innych, uwzględniających specyfikę prowadzenia małej firmy;
- kazusy obrazujące "przykłady z życia" na podstawie orzeczeń Sądu Najwyższego i Naczelnego Sądu Administracyjnego w sprawach gospodarczych dotyczących mikro firm;
- wyjaśnienia potrzebnych i niezbędnych pojęć, definicji przydatne przy prowadzeniu działalności gospodarczej;
- punkt konsultacyjny, gdzie można, poprzez sieć Internet, zadać pytanie naszym ekspertom i bezpłatnie uzyskać odpowiedź.
Jesteśmy głęboko przekonani, że nasze działania przyczynią się do tego, że misja szkół w tym zakresie będzie skuteczniej i pełniej realizowana, o co staramy się postulować niniejszą petycją.
Informacje o serwisie mikroporady.pl - zamieszczono wcześniej na stronach Internetowych:
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, pod adresem:
https://prod.ceidg.gov.pl/ceidg.cms.engine/?D;b26ba2e4-2511-45d6-a57ef0a30b47a671
oraz Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości pod adresem:
http://www.pi.gov.pl/Firma/chapter_96043.asp
§2.3) W związku z powyższym prosimy, aby Dyrektor Szkoły, w ramach wypełniania zadań związanych z dbałością o przystosowanie Ucznia/Absolwenta do funkcjonowania w warunkach współczesnego otoczenia społeczno-gospodarczego, współdziałając z naszą Fundacją jako organizacją pozarządową, dokonał oceny niniejszej propozycji i kierując się Interesem Publicznym, rozważył możliwość przystąpienia do realizowanego przez Fundację Programu upowszechniania wiedzy o przedsiębiorczości w szkołach, powiatach i gminach.
Zainicjujemy - w takim przypadku - kontakt ze Szkołami, które poinformują nas o sposobie załatwienia niniejszej petycji i przystąpią do wyżej opisanego Programu współdziałania ze Szkołą w zakresie wspierania rozwoju lokalnej przedsiębiorczości.
Prosimy, aby Dyrektor Szkoły, w odpowiedzi na naszą petycję - w trybie art. 244 §2 Ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego - poinformował nas –zwrotnie w formie elektronicznej na adres mikroporady@samorzad.pl o sposobie rozpatrzenia niniejszej petycji. (zainteresowanie problematyką lub brak zainteresowania).
Niniejszy Wniosek został sygnowany przez Współwnioskodawcę – bezpiecznym kwalifikowanym podpisem elektronicznym - w trybie przepisów Ustawy o podpisie elektronicznym.
Wnosimy o niewykonywanie telefonów do wnioskodawcy - stosownie do art. 14 §1 KPA oraz przesyłanie odpowiedzi - jedynie w formie elektronicznej (bez użycia poczty konwencjonalnej) pod podany wyżej adres: mikroporady@samorzad.pl - przypominamy że zarówno Władza Ustawodawca jak i Wykonawcza szczególną rolę przywiązuje w ostatnim czasie do komunikacji elektronicznej z Interesantami.
W trybie § 7 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w i sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków. (Dz. U. z dnia 22 styczna 2002 r. Nr 5, poz. 46) wnosimy o zwrotne potwierdzenie przyjęcia niniejszego wniosku na adres mikroporady@samorzad.pl .
Wnioskodawca:
Dr Bogusław J. Feder
Akademia Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości
Fundacja
ul. Orzeszkowej 2A
05-827 Grodziska Mazowiecki
KRS: 0000318482
www.wiedza3g.pl
kancelaria@mikroporady.pl.
Współnioskodawca:
Osoba Prawna:
Szulc-Efekt sp zoo
KRS: 0000059459
ul. Poligonowa 1
04-051 Warszawa
Prezes Zarządu - Adam Szulc
Kapitał Zakładowy: 222 000,00 pln
Komentarz do Wniosku:
Współwnioskodawca (Szulc-Efekt sp zoo - podmiot zewnętrzny w stosunku do Głównego Wnioskodawcy - występujący jak zaznaczamy ponownie, w roli Współwnioskodawcy - a nie w roli Pełnomocnika) - pro forma podpisał – niniejszy wniosek - bezpiecznym kwalifikowanym podpisem elektronicznym (w załączeniu stosowne pliki) - choć według aktualnego orzecznictwa brak podpisu elektronicznego nie powoduje bezprzedmiotowości wniosku - stosownie do orzeczenia: WSA w Gdańsku: IISAB/Gd 25/07. Podkreślamy jednocześnie, iż przedmiotowy wniosek traktujemy jako próbę optymalizacji funkcjonowania struktur Administracji Publicznej.
Duża ilość powoływanych przepisów prawa w przedmiotowym wniosku, wiąże się z tym, że chcemy uniknąć wyjaśniania intencji i podstaw prawnych w rozmowach telefonicznych - co rzadko, ale jednak, ciągle ma miejsce w przypadku nielicznych JST.
Jeżeli JST nie zgada się z powołanymi przepisami prawa, prosimy aby zastosowano podstawy prawne akceptowane przez JST.
Dobro Petenta i jawność życia publicznego jest naszym nadrzędnym celem, dlatego staramy się również upowszechniać zapisy Ustawowe dotyczące Wnioskowania. Kwestie te Ustawodawca podkreślił i uregulował w art. 63 Konstytucji RP: "Każdy ma prawo składać petycje, wnioski i skargi w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą do organów władzy publicznej oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej."
Pamiętajmy również o przepisach zawartych m. in.: w art. 225 KPA: "§ 1. Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi lub wniosku albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji o znamionach skargi lub wniosku, jeżeli działał w granicach prawem dozwolonych. § 2. Organy państwowe, organy jednostek samorządu terytorialnego i inne organy samorządowe oraz organy organizacji społecznych są obowiązane przeciwdziałać hamowaniu krytyki i innym działaniom ograniczającym prawo do składania skarg i wniosków lub dostarczania informacji - do publikacji - o znamionach skargi lub wniosku."
Eksperci NIK piszą: "Niewielka liczba składanych wniosków o udzielenie informacji publicznej, liczba skarg złożonych do WSA, jak również liczba pozwów złożonych do sądów rejonowych, świadczyć może o braku zainteresowania w egzekwowaniu powszechnego prawa do informacji publicznej. Z drugiej strony, realizację tego prawa utrudniają podmioty zobowiązane do pełnej przejrzystości swojego działania, poprzez nieudostępnianie wymaganej informacji publicznej" [Protokół pokontrolny dostępny w sieci Internet: LBY-4101-09/2010]. Mamy nadzieję, zmienić powyższą ocenę, być może nasz wniosek choć w niewielkim stopniu – przyczyni się do zwiększenia tych wskaźników.
Treść Wniosku
Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju?
A tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok bez dostatecznej wiedzy i znajomości przepisów.
A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?
KRS 0000318482
Przejdź do Twój e-PIT