Wniosek do Burmistrzów, Wójtów i Prezydentów w sprawie upowszechniania bezpłatnych informacji przeznaczonych dla lokalnych mikro przedsiębiorców - przydatnych im do podejmowania działalności gospodarczej i jej prowadzenia.
Dane wnioskodawców//petycjodawców znajdują się poniżej oraz - w załączonym pliku sygnowanym kwalifikowanym podpisem elektronicznym - stosownie do dyspozycji Ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2016.1579 dnia 2016.09.29) oraz przepisów art. 4 ust. 5 Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05)* - Data dostarczenia - zgodna z dyspozycją art. 61 pkt. 2 Ustawy Kodeks Cywilny (Dz. U. 2014.121 j.t.)
Preambuła Wniosku/Petycji:
Celem niniejszego Wniosku/Petycji i zamierzeniem Osób go sygnujących – jest aby Urząd na stałe uczestniczył w przekazywaniu za pośrednictwem kanałów informacyjnych Gminy, bezpłatnych informacji przeznaczonych dla Lokalnych Mikroprzedsiębiorców – przydatnych im do podejmowania i prowadzenia działalności.
Reasumując - Fundacja zamierza upowszechniać przydatne dla Mikroprzedsiębiorców informacje, stanowiska i interpretacje planowanych zmian w obszarze prawnym. Działając - pro publico bono - chcemy zwiększyć edukacyjny zasięg działania Fundacji - w oparciu o posiadane przez Gminę/Miasto odnośne bazy danych.
W związku z powyższym:
§1) Na mocy art. 63 Na mocy art. 63 Konstytucji RP w związku z art 2 pkt 1, 2 i 3 Ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05) w nawiązaniu do 241 Kodeksu postępowania administracyjnego, wnosimy petycję do Kierownika JST - aby zlecił przesłanie do Lokalnych Mikroprzedsiębiorców miejscowo właściwych dla terenu Gminy/Miasta - załączonych materiałów, scilicet: Stanowiska Fundacji w sprawie projektu ustawy o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwa funkcjonującego w formie osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą”.
W uprzednio realizowanych akcjach wnioskowania - uzyskaliśmy dane Pracownika Urzędu odpowiedzialnego za wykonywanie zadań - w ramach wypełniania dyspozycji art. 8 ust. 1 Ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U.2016.1829 t.j. z 2016.11.10) - zatem niniejszy wniosek pozwalamy sobie przesłać również DW - do wzmiankowanych Dedykowanych Pracowników.
Kanały w zależności od posiadanych i preferowanych przez JST baz danych - scilicet: poczta e-mail, poczta konwencjonalna, listy SMS’owe, etc.
II Wniosek Odrębny w trybie Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.2016.1764 t.j)
§2) W przypadku twierdzącego rozpatrzenia petycji - Wnosimy o zwrotne poinformowanie Podmiotów składających petycję - o dacie przesłania materiałów oraz o ilości kontaktów - za pomocą których dokonano transferu materiałów.
§3) Na mocy 8 ust. 1 Ustawy o petycjach o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia 2014.09.05), - wnosimy aby petycja w całości została opublikowana na Oficjalnej Stronie WWW Gminy, co niniejszym oznacza zgodę Wnoszących petycję - na upublicznienie ich danych kontaktowych.
W założeniu - wzmiankowane materiały mają być - permanentnie – dostarczane przez Fundację i za zgodą Decydentów - przekazywane cyklicznie dalej przez JST – z wykorzystaniem kanałów i rejestrów kontaktowych Urzędu. Via Gminy - Fundacja – w ramach prowadzonej działalności statutowej - zobowiązuje się do cyklicznego dostarczania bezpłatnych materiałów na udostępnione adresy e-mail Urzędników wypełniających zadania w zakresie przydzielonych im kompetencji związanych operacyjnym wspieraniem przedsiębiorczości.
Gmina może oczywiście przesłać do Mikroprzedsiębiorców - załączone materiały w każdej formie i z każdym opisem - jaki wydaje się istotny z punktu widzenia wypełniania zadań publicznych - jednakże aby ułatwić Decydentom - wyartykułowanie intencji – jakie przyświecają działaniom Fundacji, a jednocześnie są w zgodzie z brzmieniem cytowanego art. 8 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej - proponujemy zdefiniować odnośną preambułę w następujący sposób:
“Fundacja Dr Bogusław J. Federa - Akademia Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości - w ramach swojej działalności statutowej – za pośrednictwem kanałów dostępowych uruchomionych przez naszą Gminę - przesyła w załączeniu materiały - (wklejona nazwa dedykowanego do danej wysyłki stanowiska Fundacji - ad exemplum ) które mogą okazać się przydatne z punktu widzenia podejmowania i prowadzenia działalności - w szczególności przez Mikroprzedsiębiorców.
Prosimy o zwrotne przekazanie ewentualnych uwag dot. Załączonych materiałów oraz zasygnalizowanie innych potrzeb w tym względzie. Więcej informacji o Fundacji dostępnych jest pod adresem www.mikroporady.pl“
Prosimy o przesłanie informacji o wzmiankowanych danych kontaktowych oraz akcesie dot. zawarcia porozumienia z Fundacją na adres zwrotny
adres: mikroporady@samorzad.pl DW: kancelaria@mikroporady.pl.
Nadmieniamy, iż korzystanie z serwisu Mikroporady.pl jest bezpłatne i nieograniczone w czasie, serwis nie publikuje żadnych reklam i ogłoszeń a ze względu na istotną rolę jaką spełnia dla rozwoju mikro przedsiębiorczości w Polsce uczestniczy w Światowym Programie Google Grants PRO. Fundacja prowadzi tylko i wyłącznie nieodpłatną działalność pożytku publicznego a jej działalność jest finansowana wyłącznie z darowizn i w ramach tzw. mechanizmu 1% Podatku. W przypadku jakichkolwiek pytań - dot. Wniosku i odrębnej petycji - prosimy o telefony pod numer współnioskodawców – tel. 608-048-887.
Wnosimy o przesyłanie odpowiedzi - jedynie w formie elektronicznej (bez użycia poczty konwencjonalnej) pod podany adres: mikroporady@samorzad.pl oraz DW: kancelaria@mikroporady.pl
- W udzielonej odpowiedzi prosimy o dokonanie kwantyfikację ilości adresów e-mail - do jakich Urząd dokonał przekazania materiałów w ramach petycji oraz podania daty przekazania przedmiotowych materiałów
Wnioskodawca:
dr Bogusław J. Feder
Akademia Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości
Fundacja
ul. Orzeszkowej 2
05-827 Grodzisk Mazowiecki
KRS: 0000318482
Współwnioskodawca:
Szulc-Efekt sp zoo
Prezes Zarządu:
Adam Szulc
KRS: 0000059459
ul. Poligonowa 1
tel. (22) 673-62-12
608-318-418
603-158-914
Kapitał Zakładowy: 222 000,00 pln
www.gmina.pl www.samorzad.pl
Stosownie do art. 4 ust. 2 pkt. 5 ww. Ustawy – wniosek/petycja* zostały złożone za pomocą środków komunikacji elektronicznej - a wskazanym zwrotnym adresem poczty elektronicznej jest: mikroporady@samorzad.pl
Adresatem Petycji - jest Organ ujawniony w komparycji.
Pozwalamy sobie przypomnieć, ze stosownie do brzmienia art. 8 ust. 1 Ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U.2016.1829 t.j. z 2016.11.10). "Organy administracji publicznej wspierają rozwój przedsiębiorczości, tworząc korzystne warunki do podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej, w szczególności wspierają mikroprzedsiębiorców oraz małych i średnich przedsiębiorców.
Komentarz do Wniosku:
Wyżej - podpisani Wnioskodawcy - prowadzą już z Gminami piąty rok z rzędu – akcję umieszczania przydatnych dla Mikroprzedsiębiorców - informacji o serwisie Mikroporady.pl w stronach WWW JST.
W ramach wypełniania zadań statutowych - w ostatnim czasie – Fundacja przygotowała opinie dotyczące planowanych nowelizacji ustaw, związanych z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej przez Mikroprzedsiębiorców.
Wzmiankowane zmiany, wchodząc w życie - będą miały wpływ na Podmioty, do których wspierania w szczególnym stopniu Fundacja jest powołana. Zatem - jak mamy nadzieję - w ramach współdziałania z Gminą – dzięki dostarczonym materiałom - Mikroprzedsiębiorcom będzie łatwiej odnaleźć się w zmieniającym się otoczeniu prawnym.
Osnowa Wniosku:
Fundacja planuje w dalszym ciągu zawierać długofalowe porozumienia z Gminami, których celem jest prowadzenie wspólnej, bieżącej polityki informacyjnej w obszarze funkcjonowania Mikroprzedsiębiorstw. W ten sposób chcemy docelowo - za pośrednictwem Gmin docierać do Mikroprzedsiębiorców - tworzyć nowoczesne kanały informacyjne, dostarczać w porozumieniu z Gminami rzetelne informacje - dostosowane do aktualnych potrzeb i lokalnej specyfiki.
Będziemy wdzięczni za wszelkie uwagi - w tym obszarze przekazywane ze strony Urzędników, zaznajomionych z bieżącymi potrzebami informacyjnymi lokalnych Mikroprzedsiębiorców.
W tym zakresie - w razie dalszego zainteresowania Gminy permanentną współpracą Fundacja pragnie realizować - za pośrednictwem Gminy - bezpłatną akcję informacyjną przeznaczoną dla mikro i małych przedsiębiorców, polegającą na przesyłaniu opracowań zawierających przedstawienie istotnych materiałów z punktu widzenia prowadzenia i podejmowania działalności gospodarcej oraz wprowadzonych zmian w prawie dotyczącym tej sfery.
Ponadto Fundacja - współpracując z gminą (po ewentualnym sygnowaniu odrębnego porozumienia) - może bezpłatnie - dostarczać za pośrednictwem Gminy – opracowania odnośnie nowych regulacji projektów ustaw wraz z wystąpieniami przedstawiającymi interesy mikro i małych przedsiębiorców do właściwego organu (ministra, urzędu) Ministerstwa.
Notabene - naszą Petycję kierujemy za pośrednictwem adresu e-mail uzyskanego uprzednio na postawie wniosku przesłanego do Urzędów w trybie art. 6 ust. 1 pkt. lit. C Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.2015.2058 z dnia 2015.12.07) - w ramach którego prosiliśmy o podanie danych kontaktowych Pracownika Urzędu, realizującego w zakresie wykonywanych kompetencji – permanentnie lub sporadycznie – zadania informacyjne związane ze wspieraniem rozwoju lokalnej przedsiębiorczości - w ramach przedmiotowego art. 8 ust. 1 ww. Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej.
Dziękujemy przy okazji - za otrzymane kompletne i rzeczowe dane wzmiankowanych Pracowników Urzędu Gminy/Miasta .
Mamy nadzieję, że nasze petycje przyczynią się do kompletacji rzeczonych baz danych, gdyż w naszym mniemaniu właściwe wypełnianie dyspozycji ww. Art. 8 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej - powinno znaleźć w pierwszym rzędzie oparcie o kompletne i aktualizowane bazy danych, którymi Urząd powinien dysponować w celu prowadzenia skutecznej polityki informacyjnej i rzetelnego wspierania Mikroprzedsiębiorców.
Docelowo materiały przeznczone są do ich dostarczania – za pośrednictwem Urzędu – dla Lokalnych Mikroprzedsiębiorców, przy czym Urząd może przekazywać Fundacji przydatne informacje w przedmiocie najczęściej poszukiwanych przez Mikroprzedsiębiorców informacji czy najbardziej ważkich z punktu widzenia Decydentów - zagadnień i obszarów tematycznych.
Za jakość dostarczanych materiałów odpowiada Fundacja, gwarantując zgodność treści wzmiankowanych materiałów z aktualnymi przepisami prawa (de lege lata) oraz ich aktualność i jakość w zakresie formy (popularne rozszerzenia plików, odwołania do strony WWW Fundacji, etc).
Notabene - Gminy, które jeszcze tego nie uczyniły - zachęcamy do podpisywania porozumień z Fundacją oraz zamieszczania naszego baneru “Kącik Przedsiębiorcy” wraz z linkiem do portalu www.mikroporady.pl w Oficjalnych Serwisach WWW Jednostek Samorządu Terytorialnego. Załączamy rzeczony baner.
Fundacja zamierza analizować zmieniający się stan prawny - dotyczący otoczenia - istotnego z punktu widzenia Mikroprzedsiębiorcy - dostarczając interpretacji prawnych, omawiając zaistniałe - casus’y prawne, etc.
Pracując permanentnie z Gminami w tym obszarze - obserwujemy w ostatnim czasie, nasilający się proces naturalnego przenoszenia ciężaru wspierania Mikroprzedsiębiorców - na struktury samorządowe.
Bezpośredni kontakt Decydentów z Mikroprzedsiębiorcami - pozwala rozwiązywać lokalne problemy i tworzyć efektywne warunki do podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej.
W naszym mniemaniu Gminy powinny w skali mikro (choćby poprzez odpowiednią politykę informacyjną) współdziałać w tym obszarze ze Sferami Rządowymi, które – w skali makro - związanymi inter alia ze skutecznym porządkowaniem i uszczelnianiem systemu podatkowego, informatyzacją rejestrów, etc.
Jak wynika z informacji uzyskiwanych od Mikroprzedsiębiorców, dotychczasowa polityka informacyjna Gmin w tym względzie, ciągle się rozwija lecz wymaga permanentnej uwagi, stałego wspierania - tak aby zachować zadowalający poziom i przydatność informacji.
W procesie tym czynnie powinny uczestniczyć - w naszym mniemaniu Organy Władzy - wszak do Mikroprzedsiębiorców często nie docierają informacja o zasadzie “jednego okienka” możliwości rejestracji działalności gospodarczej w sposób elektroniczny, czy nawet o zmniejszonych stawkach ZUS, etc.
Fundacja informując - przy wsparciu Gminy - o wszelkich aspektach dot. podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej może wspomagać Decydentów w wypełnianiu zadań określonych w art. 8 ust. 1 Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej. Zatem Fundacja za pomocą Portalu Mikroporady.pl - planuje współdziałać z Decydentami JST - w wypełnianiu zadań związanych ze wspieraniem rozwoju przedsiębiorczości, tworząc korzystne warunki do podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej, w szczególności w obszarze Mikroprzedsiębiorców.
Jak powyżej wskazano - koresponduje to bezpośrednio z brzmieniem art. 8 ust. 1 wzmiankowanej powyżej Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej – nakładającym na Organy Administracji Publicznej - taki obowiązek. Oczywiście zakres i intensywność ewentualnej przedmiotowej współpracy będzie zależna od planów i zaangażowania Gminy.
Dla gmin, które jeszcze nie umieściły naszego baneru - Załączamy stosowny plik prosząc o jego publikację oraz zwracając uwagę na odpowiedni adres URL - przynależny do rzeczonego baneru: https://mikroporady.pl/prowadzenie-dzialalnosci/kacikprzedsiebiorcy.html
Prowadzone przez nas akcje w tym obszarze w ciągu ostatnich 5 lat - pozwoliły osiągnąć spory sukces - łącząc społecznie uzasadniony interes pro publico bono z interesem Mikro przedsiębiorców - dostarczając im sprawdzone bezpłatne informacje pomocne w podejmowaniu i prowadzeniu działalności gospodarczej.
Obecnie z Fundacją współpracuje w tym obszarze ponad 950 Jednostek Samorządu Terytorialnego, a liczba zamieszczonych banerów stale wzrasta - dzięki aktywnemu wsparciu naszych działań przez Urzędników - którzy dostrzegają wagę i przydatność poruszanej przez nas problematyki.
To jak istotne dla Przedsiębiorców mogą być tego typu informacje wynika z naszej wieloletniej działalności, w której wspieramy przedsiębiorców poprzez nasz portal www.mikroporady.pl
W portalu mikroporady.pl - Fundacja publikuje na bieżąco - interpretacje nowelizowanych lub planowanych do nowelizacji - aktów prawnych. Dokonujemy analizy zmieniającego się otoczenia prawnego pod kątem poszanowania interesów Mikroprzedsiębiorców i wskazania ewentualnych zagrożeń dla stabilności i rozwoju mikro przedsiębiorczości Fundacja prowadzi e-punkt Konsultacyjny, który udziela MikroPrzedsiębiorcom bezpłatnych porad dotyczących realnych problemów na jakie trafiają w swojej pracy. Co miesiąc zespół prawników i konsultantów analizuje i aktualizuje wszystkie treści pod kątem ich zgodności w stosunku do zmieniających się przepisów prawa. Z informacji zawartych na naszym serwisie www.mikroporady.pl - korzysta – na stałe - ponad 900 Urzędów miast i gmin.
Jednocześnie obserwujemy - brak wiedzy, a także brak możliwości uzyskania bezpłatnych, przydatnych i rzetelnych informacji tego typu. Nasza praktyka ciągle utwierdza nas przekonaniu jak bardzo nasze działania są potrzebne i społecznie uzasadnione. Wzmiankowaną lukę od wielu lat - niżej podpisana Fundacja stara się wypełniać - i to - jak nam się wydaje z dobrym skutkiem.
Dowodem na to jest prowadzona od 2012 roku stała współpraca z Gminami/Miastami w Kraju, której efektem jest to że większość JST umieszcza i porządkuje na swoich oficjalnych stronach WWW informacje dla mikro przedsiębiorców - tzw. "Strefy Przedsiębiorców"/ Kącik Przedsiębiorcy.
Kącik Przedsiębiorcy, jest to miejsce, w którym Lokalny Mikro - Przedsiębiorca - uzyska w formie uporządkowanej: pomocne informacje, porady, formularze, wzory umów, informacje prawne, linki do instytucji wspierających mikro-przedsiębiorców, a także uzyska bezpłatne e-Porady, Konsultacje, w zakresie rozpoczynania i prowadzenia działalności gospodarczej etc - kompendium narzędzi możliwych do przekazania w tej formie, pozwalających mikro-przedsiębiorcom uzyskać pożądane i przydatne informacje.
Ze wszystkich dokumentów, instrukcji, regulaminów, porad, e-porad niezbędnych dla mikro- firm, które znajdujących się w bezpłatnym i innowacyjnym serwisie www.mikroporady.pl można korzystać bezpłatnie w nieograniczonym czasie.
Jak wynika z przytoczonej argumentacji - niewielkim nakładem pracy ze strony Gminy/Miasta można zainicjować proces wzbogacania kanałow informacyjnych JST, dzięki którym każdy Przedsiębiorca - znajdzie przydatne dla siebie, bezpłatne informacje.
Treść Wniosku
Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju?
A tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok bez dostatecznej wiedzy i znajomości przepisów.
A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?
KRS 0000318482
Przejdź do Twój e-PIT