• Strona główna
  • O nas
  • Nasze projekty
  • Kontakt
  • BIP
Potrzebujemy Cię! W Twoim PIT jest siła Przejdź do Twój e-PIT
  • O nas
  • Nasze projekty
  • Kontakt
  • BIP
Gdy potrzebujesz porady,
u nas zawsze ją otrzymujesz

A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś dla nas zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?

KRS 0000318482
copy Skopiuj KRS

Wpisz nasz KRS w Deklaracji Podatkowej Twój e-PIT!

Przejdź do Twój e-PIT
  • Strona Główna
  • Nasze projekty
  • Mikro Głos Mikro Przedsiębiorców
  • Petycja do Jednostek Samorządu Terytorialnego

Petycja do Jednostek Samorządu Terytorialnego

Wniosek z 2012-11

W sprawie udzielenia informacji publicznej w przedmiocie:

  • czy w ramach wykonywania przez Kierownika JST, zadań określonych w art. 26 ust. 3 i kolejne Ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej, istniej możliwość sprawdzenia poprzez BIP JST, stanu sprawy związanej z przedmiotowym wnioskiem na mocy art. 6 ust. 1 pkt 3 lit. e Ustawy o dostępie do Informacji Publicznej? Wnioskujący ma na myśli sprawdzanie stanu sprawy w przypadku wystąpienia sytuacji określonej np. w art. 27 ust. 2 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej.
  • Jaki jest procentowy spadek lub wzrost przychodów JST z tytułu udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych w 2011 r. w stosunku do 2010 r.

 

Treść wniosku:

Kierownik Jednostki Samorządu Terytorialnego [dalej JST] - ( Organ odpowiedzialny za udostępnianie Informacji Publicznej w rozumieniu art. 4 ust. 1 Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z dnia 8 października 2001 r. Nr 112, poz. 1198 )[dalej uoddip]) Wnosimy o udzielenie informacji publicznej w terminach i procedurach przewidzianych w Ustawie z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, w przedmiocie następujących pytań:

§1) Na mocy art. 6 ust. 1 pkt 2 lit. b Ustawy o dostępie do Informacji Publicznej wnosimy o udzielnie informacji w przedmiocie, czy w ramach wykonywania przez Kierownika JST, zadań określonych w art. 26 ust. 3 i kolejne Ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej, istniej możliwość sprawdzenia poprzez BIP JST, stanu sprawy związanej z przedmiotowym wnioskiem na mocy art. 6 ust. 1 pkt 3 lit. e Ustawy o dostępie do Informacji Publicznej? Wnioskujący ma na myśli sprawdzanie stanu sprawy w przypadku wystąpienia sytuacji określonej np. w art. 27 ust. 2 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej.

§2) Jaki jest procentowy spadek lub wzrost przychodów JST z tytułu udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych w 2011 r. w stosunku do 2010 r.

§3) Niniejszy wniosek, traktujemy jako rozpoczynający sprawę z zakresu ww. wniosku, procedowaną w trybie Uoddip, dlatego ze względów kontrolnych – w przypadku wydania decyzji o odmowie udzielenia informacji publicznej, na którekolwiek z ww. pytań – wnosimy o poinformowanie wnioskodawców, o sposobie sprawdzenia stanu sprawy (dane dostępowe, etc) poprzez Biuletyn Informacji Publicznej – zgodnie z prawem przysługującym Petentom na mocy na Art. 6 ust. 1 pkt 3 lit. e Ustawy o dostępie do Informacji Publicznej.

Jeśli odpowiedź zostanie udzielona, sprawę uznajemy za zakończoną – w takim przypadku – nie ma potrzeby podawania danych dostępowych w celu sprawdzenia stanu sprawy poprzez BIP.

§4) Pomimo, że nie wnioskujemy o informację przetworzoną w zakresie wymagającym znacznych nakładów pracy, uzasadniamy nasze pytania stosownie do brzmienia art. 3 ust. 1 pkt. 1 uoddip – interesem publicznym korespondującym z sygnalizowanymi przez media – problemami w przepływie informacji dotyczącymi sprawdzania danych dot. podmiotów wykonujących działalność gospodarczą.

§5) Informujemy, iż wyniki badań mogą zostać udostępnione mediom, jak również mogą być wykorzystane przez podmioty trzecie uczestniczące w badaniu. Na podstawie badania zostaną sporządzone rankingi i zestawienia i opublikowane na stronach WWW Współwnioskodawcy, pod adresem http://www.mikroporady.pl Po opublikowaniu rankingów, prosimy o ich analizę i ewentualne konstruktywne uwagi.

Konkluzje dot. sprawności w udzielaniu Informacji Publicznej oraz świadczące o transparentności JST, są publikowane na łamach portalu www.gmina.pl (www.samorzad.pl).

§6) Wnosimy o zwrotne potwierdzenie otrzymania niniejszego wniosku w trybie par. 7 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania s. i wniosków. (Dz. U. z dnia 22 styczna 2002 r. Nr 5, poz. 46) - na adres e-mail: dzialalnoscgospodarcza@samorzad.pl

§7) Wnosimy, aby odpowiedź znajdowała się w treści zwrotnej wiadomości e-mail, wysłanej pod adres e-mail: dzialalnoscgospodarcza@samorzad.pl

§8) Jeśli zdaniem Adresata (Kierownika JST) - którekolwiek z pytań, może stać w sprzeczności z dyspozycjami Ustaw w rodzaju Ustawa o ochronie informacji niejawnych, Ustawa o ochronie danych osobowych, etc wnosimy o podanie podstawy prawnej wykluczenia danego pytania, oraz wnosimy o udzielenie odpowiedzi na pozostałe pytania.

§8)Prosimy o niewykonywanie telefonów do Wnioskodawcy w przedmiocie wniosku i niewysyłanie odpowiedzi pocztą konwencjonalną. W ostatnim czasie, Ustawodawca, kładzie szczególny nacisk na elektroniczny tryb obsługi Interesanta, dlatego jeszcze raz zaznaczamy, iż prosimy o udzielenie odpowiedzi - jedynie w trybie elektronicznym.

§9)Fakultatywnie, przedmiotowy wniosek JST może również procedować w trybie par. 5 ww. Rozporzadzenia.

 

Komentarz do wniosku:

Jeśli w odpowiedziach, udzielonych w ramach rozpatrzenia przedmiotowego wniosku, Organ powoła się na art. 10 ust. 1 Ustawy o Dostępie do Informacji Publicznej - wnosimy o podanie dokładnego odnośnika URL w Podmiotowej Stronie Biuletynu Informacji Publicznej – w ramach którego taka odpowiedź jest zawarta, tak aby żadne dodatkowe obliczenia i konsultacje ze strony pytającego nie były potrzebne do uzyskania pełnej odpowiedzi na zadane pytania.

Wnioski elektroniczne o udostepnienie Informacji Publicznej w niektórych Urzędach rozpatrywane są czasem - jako zło konieczne, tymczasem jak ważny jest to z punktu widzenia Interesu Społecznego - aspekt działania Administaracji Publicznej można wnioskować choćby z raportów NIK.

Najwyższa Izba Kontroli w swoim raporcie "Stosowanie Ustawy o dostępie do Informacji Publicznej (...)" z marca 2011 r. na stronie 16 pisze: "Niewielka liczba składanych wniosków o udzielenie informacji publicznej (....), świadczyć może o braku zainteresowania w egzekwowaniu powszechnego prawa do informacji publicznej. Z drugiej strony, realizację tego prawa utrudniają podmioty zobowiązane do pełnej przejrzystości swojego działania, poprzez nieudostępnianie wymaganej informacji publicznej".

Współwnioskodawca, nie podpisuje niniejszego wniosku bezpiecznym kwlifikowanym podpisem elektronicznym, ponieważ z dostępnego orzecznictwa wynika że nie jest to już obecnie wymagane przepisami prawa - stosownie do I OSK 1277/08. Dlatego zaznaczamy ponownie, że wniosek niniejszy nie został wysłany w trybie art. 63 KPA lecz w trybie wyżej powołanym. Podkreślamy jednocześnie, iż przedmiotowy wniosek traktujemy jako badanie, które może zostać wykorzystane, na podstawie uzyskanych odpowiedzi w celu próby optymalizacji kosztów publicznych. Eksperci zgadzają się, iż w naszym Kraju jawność publiczna jest jeszcze na bardzo niskim poziomie, tak więc mamy nadzieję, że nasze badanie choć w niewielkim stopniu - przyczyni się do zwiększania tych wskaźników.

Dobro Petenta i jawność życia publicznego jest naszym nadrzędnym celem, dlatego staramy się również upowszechniać zapisy Ustawowe dotyczące Wnioskowania. Kwestie te Ustawodawca podkreślił i uregulował m.in.: w art. 225 KPA: "§ 1. Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi lub wniosku albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji o znamionach skargi lub wniosku, jeżeli działał w granicach prawem dozwolonych. § 2. Organy państwowe, organy jednostek samorządu terytorialnego i inne organy samorządowe oraz organy organizacji społecznych są obowiązane przeciwdziałać hamowaniu krytyki i innym działaniom ograniczającym prawo do składania skarg i wniosków lub dostarczania informacji - do publikacji - o znamionach skargi lub wniosku." Na koniec w trosce o zwiększanie jawności życia publicznego pozwalamy sobie jednocześnie jeszcze raz przypomnieć o brzmieniu art. 2 ust. 2 Ustawy o dostępie do Informacji Publicznej: "Od osoby wykonującej prawo do informacji publicznej nie wolno żądać wykazania interesu prawnego lub faktycznego". Duża ilość powołanych przepisów prawnych w przedmiotowym wniosku, wiąże się z tym, że chcemy uniknąć wyjaśniania intencji i podstaw prawnych w rozmowach telefonicznych - co rzadko, ale jednak, ciągle ma miejsce w przypadku nielicznych JST.

(Jeszcze raz prosimy o niewykonywanie telefonów w sprawie wniosku i niewysyłanie odpowiedzi w postaci korespondencji pocztą konwencjonalną)

Współwnioskodawca:

Akademia Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości
ul. Orzeszkowej 2A
05-828 Grodzisk Mazowiecki
KRS: 0000318482

Współwnioskodawca:

Osoba Prawna:
Szulc-Efekt sp zoo
Prezes Zarządu
Adam Szulc
KRS: 0000059459
Warszawa 04-051, ul. Poligonowa 1

Z poważaniem:

Adam Szulc – Prezes Zarządu
Szulc-Efekt sp zoo
KRS: 0000059459
ul. Poligonowa 1
tel. (22) 673-62-12
608-318-418
603-158-914
Kapitał Zakładowy: 222 000,00 pln
www.gmina.pl www.samorzad.pl

Treść Wniosku

Pobierz Czytaj online

Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju?

A tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok bez dostatecznej wiedzy i znajomości przepisów.

A czy wiesz, że...

Ty też możesz coś zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?

KRS 0000318482


Przejdź do Twój e-PIT


Udostępnij poprzez:

jestemszefem.pl
Mikroporady
  • O nas
  • Nasze projekty
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Regulamin darowizn
  • Ustawienia cookies
Partner w Programie Google Grandspro
1000 serwisów Urzędów Miast i Gmin współpracuje z Mikroporady.pl
Podatki PIT
Twoj-epit
Wypełnij pit

PIT Online z PITax.pl dostępny jest dzięki współpracy z IWOP

2025 Copyright © by Akademia Liderów

Gdy potrzebujesz
porady, u nas zawsze
ją otrzymujesz*

*Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju? A czy wiesz, że tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok z powodu braku dostatecznej wiedzy, znajomości przypisów i kompetencji?

Akademia liderów

A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś dla nas zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?

KRS 0000318482
copy Skopiuj KRS

Wpisz nasz KRS w Deklaracji Podatkowej Twój e-PIT!

Przechodzisz właśnie do usługi
Twój e-PIT Ministerstwa Finansów

Aby skutecznie przekazać 1% na Projekty Fundacji
mikroPorady.pl i jestemSzefem.pl
wystarczy wpisać:

KRS 0000318482
copy Skopiuj KRS

lub wyszukać na liście:

Akademia Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości Fundacja dr Bogusława Federa

copy Skopiuj nazwę
Przejdź do Twój e-PIT
laptop
×

Od 2008 roku bezpłatnie wspieramy mikro przedsiębiorców w zakładaniu i zarządzaniu firmą.

Zobacz, jak Twój 1,5% pomaga

Potrzebujemy Cię!

Wspieraj z nami mikro przedsiębiorczość

KRS 0000318482

Skopiuj KRS

Akademia Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości
Fundacja dr Bogusława Federa

Przejdź do Twój e-PIT

KRS 0000318482

Skopiuj KRS

Dlaczego warto Nas wspierać?

Od 2008 roku bezpłatnie wspieramy mikro przedsiębiorców w zakładaniu i zarządzaniu firmą.

Zobacz, jak Twój 1,5% pomaga

Potrzebujemy Cię!

Wspieraj z nami mikro przedsiębiorczość

Akademia Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości
Fundacja dr Bogusława Federa

Przejdź do Twój e-PIT

Wpisz nasz KRS w Deklaracji Podatkowej PIT

KRS 0000318482

Przejdź do Twój e-PIT