• Strona główna
  • O nas
  • Nasze projekty
  • Kontakt
  • BIP
Potrzebujemy Cię! W Twoim PIT jest siła Przejdź do Twój e-PIT
  • O nas
  • Nasze projekty
  • Kontakt
  • BIP
Gdy potrzebujesz porady,
u nas zawsze ją otrzymujesz

A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś dla nas zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?

KRS 0000318482
copy Skopiuj KRS

Wpisz nasz KRS w Deklaracji Podatkowej Twój e-PIT!

Przejdź do Twój e-PIT
  • Strona Główna
  • Nasze projekty
  • Mikro Głos Mikro Przedsiębiorców
  • Petycja do Jednostek Samorządu Terytorialnego

Petycja do Jednostek Samorządu Terytorialnego

Wniosek z 2012-11

W sprawie udzielenia informacji publicznej w przedmiocie:

  • czy w ramach wykonywania przez Kierownika JST, zadań określonych w art. 26 ust. 3 i kolejne Ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej, istniej możliwość sprawdzenia poprzez BIP JST, stanu sprawy związanej z przedmiotowym wnioskiem na mocy art. 6 ust. 1 pkt 3 lit. e Ustawy o dostępie do Informacji Publicznej? Wnioskujący ma na myśli sprawdzanie stanu sprawy w przypadku wystąpienia sytuacji określonej np. w art. 27 ust. 2 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej.
  • Jaki jest procentowy spadek lub wzrost przychodów JST z tytułu udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych w 2011 r. w stosunku do 2010 r.

 

Treść wniosku:

Kierownik Jednostki Samorządu Terytorialnego [dalej JST] - ( Organ odpowiedzialny za udostępnianie Informacji Publicznej w rozumieniu art. 4 ust. 1 Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z dnia 8 października 2001 r. Nr 112, poz. 1198 )[dalej uoddip]) Wnosimy o udzielenie informacji publicznej w terminach i procedurach przewidzianych w Ustawie z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, w przedmiocie następujących pytań:

§1) Na mocy art. 6 ust. 1 pkt 2 lit. b Ustawy o dostępie do Informacji Publicznej wnosimy o udzielnie informacji w przedmiocie, czy w ramach wykonywania przez Kierownika JST, zadań określonych w art. 26 ust. 3 i kolejne Ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej, istniej możliwość sprawdzenia poprzez BIP JST, stanu sprawy związanej z przedmiotowym wnioskiem na mocy art. 6 ust. 1 pkt 3 lit. e Ustawy o dostępie do Informacji Publicznej? Wnioskujący ma na myśli sprawdzanie stanu sprawy w przypadku wystąpienia sytuacji określonej np. w art. 27 ust. 2 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej.

§2) Jaki jest procentowy spadek lub wzrost przychodów JST z tytułu udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych w 2011 r. w stosunku do 2010 r.

§3) Niniejszy wniosek, traktujemy jako rozpoczynający sprawę z zakresu ww. wniosku, procedowaną w trybie Uoddip, dlatego ze względów kontrolnych – w przypadku wydania decyzji o odmowie udzielenia informacji publicznej, na którekolwiek z ww. pytań – wnosimy o poinformowanie wnioskodawców, o sposobie sprawdzenia stanu sprawy (dane dostępowe, etc) poprzez Biuletyn Informacji Publicznej – zgodnie z prawem przysługującym Petentom na mocy na Art. 6 ust. 1 pkt 3 lit. e Ustawy o dostępie do Informacji Publicznej.

Jeśli odpowiedź zostanie udzielona, sprawę uznajemy za zakończoną – w takim przypadku – nie ma potrzeby podawania danych dostępowych w celu sprawdzenia stanu sprawy poprzez BIP.

§4) Pomimo, że nie wnioskujemy o informację przetworzoną w zakresie wymagającym znacznych nakładów pracy, uzasadniamy nasze pytania stosownie do brzmienia art. 3 ust. 1 pkt. 1 uoddip – interesem publicznym korespondującym z sygnalizowanymi przez media – problemami w przepływie informacji dotyczącymi sprawdzania danych dot. podmiotów wykonujących działalność gospodarczą.

§5) Informujemy, iż wyniki badań mogą zostać udostępnione mediom, jak również mogą być wykorzystane przez podmioty trzecie uczestniczące w badaniu. Na podstawie badania zostaną sporządzone rankingi i zestawienia i opublikowane na stronach WWW Współwnioskodawcy, pod adresem http://www.mikroporady.pl Po opublikowaniu rankingów, prosimy o ich analizę i ewentualne konstruktywne uwagi.

Konkluzje dot. sprawności w udzielaniu Informacji Publicznej oraz świadczące o transparentności JST, są publikowane na łamach portalu www.gmina.pl (www.samorzad.pl).

§6) Wnosimy o zwrotne potwierdzenie otrzymania niniejszego wniosku w trybie par. 7 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania s. i wniosków. (Dz. U. z dnia 22 styczna 2002 r. Nr 5, poz. 46) - na adres e-mail: dzialalnoscgospodarcza@samorzad.pl

§7) Wnosimy, aby odpowiedź znajdowała się w treści zwrotnej wiadomości e-mail, wysłanej pod adres e-mail: dzialalnoscgospodarcza@samorzad.pl

§8) Jeśli zdaniem Adresata (Kierownika JST) - którekolwiek z pytań, może stać w sprzeczności z dyspozycjami Ustaw w rodzaju Ustawa o ochronie informacji niejawnych, Ustawa o ochronie danych osobowych, etc wnosimy o podanie podstawy prawnej wykluczenia danego pytania, oraz wnosimy o udzielenie odpowiedzi na pozostałe pytania.

§8)Prosimy o niewykonywanie telefonów do Wnioskodawcy w przedmiocie wniosku i niewysyłanie odpowiedzi pocztą konwencjonalną. W ostatnim czasie, Ustawodawca, kładzie szczególny nacisk na elektroniczny tryb obsługi Interesanta, dlatego jeszcze raz zaznaczamy, iż prosimy o udzielenie odpowiedzi - jedynie w trybie elektronicznym.

§9)Fakultatywnie, przedmiotowy wniosek JST może również procedować w trybie par. 5 ww. Rozporzadzenia.

 

Komentarz do wniosku:

Jeśli w odpowiedziach, udzielonych w ramach rozpatrzenia przedmiotowego wniosku, Organ powoła się na art. 10 ust. 1 Ustawy o Dostępie do Informacji Publicznej - wnosimy o podanie dokładnego odnośnika URL w Podmiotowej Stronie Biuletynu Informacji Publicznej – w ramach którego taka odpowiedź jest zawarta, tak aby żadne dodatkowe obliczenia i konsultacje ze strony pytającego nie były potrzebne do uzyskania pełnej odpowiedzi na zadane pytania.

Wnioski elektroniczne o udostepnienie Informacji Publicznej w niektórych Urzędach rozpatrywane są czasem - jako zło konieczne, tymczasem jak ważny jest to z punktu widzenia Interesu Społecznego - aspekt działania Administaracji Publicznej można wnioskować choćby z raportów NIK.

Najwyższa Izba Kontroli w swoim raporcie "Stosowanie Ustawy o dostępie do Informacji Publicznej (...)" z marca 2011 r. na stronie 16 pisze: "Niewielka liczba składanych wniosków o udzielenie informacji publicznej (....), świadczyć może o braku zainteresowania w egzekwowaniu powszechnego prawa do informacji publicznej. Z drugiej strony, realizację tego prawa utrudniają podmioty zobowiązane do pełnej przejrzystości swojego działania, poprzez nieudostępnianie wymaganej informacji publicznej".

Współwnioskodawca, nie podpisuje niniejszego wniosku bezpiecznym kwlifikowanym podpisem elektronicznym, ponieważ z dostępnego orzecznictwa wynika że nie jest to już obecnie wymagane przepisami prawa - stosownie do I OSK 1277/08. Dlatego zaznaczamy ponownie, że wniosek niniejszy nie został wysłany w trybie art. 63 KPA lecz w trybie wyżej powołanym. Podkreślamy jednocześnie, iż przedmiotowy wniosek traktujemy jako badanie, które może zostać wykorzystane, na podstawie uzyskanych odpowiedzi w celu próby optymalizacji kosztów publicznych. Eksperci zgadzają się, iż w naszym Kraju jawność publiczna jest jeszcze na bardzo niskim poziomie, tak więc mamy nadzieję, że nasze badanie choć w niewielkim stopniu - przyczyni się do zwiększania tych wskaźników.

Dobro Petenta i jawność życia publicznego jest naszym nadrzędnym celem, dlatego staramy się również upowszechniać zapisy Ustawowe dotyczące Wnioskowania. Kwestie te Ustawodawca podkreślił i uregulował m.in.: w art. 225 KPA: "§ 1. Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi lub wniosku albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji o znamionach skargi lub wniosku, jeżeli działał w granicach prawem dozwolonych. § 2. Organy państwowe, organy jednostek samorządu terytorialnego i inne organy samorządowe oraz organy organizacji społecznych są obowiązane przeciwdziałać hamowaniu krytyki i innym działaniom ograniczającym prawo do składania skarg i wniosków lub dostarczania informacji - do publikacji - o znamionach skargi lub wniosku." Na koniec w trosce o zwiększanie jawności życia publicznego pozwalamy sobie jednocześnie jeszcze raz przypomnieć o brzmieniu art. 2 ust. 2 Ustawy o dostępie do Informacji Publicznej: "Od osoby wykonującej prawo do informacji publicznej nie wolno żądać wykazania interesu prawnego lub faktycznego". Duża ilość powołanych przepisów prawnych w przedmiotowym wniosku, wiąże się z tym, że chcemy uniknąć wyjaśniania intencji i podstaw prawnych w rozmowach telefonicznych - co rzadko, ale jednak, ciągle ma miejsce w przypadku nielicznych JST.

(Jeszcze raz prosimy o niewykonywanie telefonów w sprawie wniosku i niewysyłanie odpowiedzi w postaci korespondencji pocztą konwencjonalną)

Współwnioskodawca:

Akademia Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości
ul. Orzeszkowej 2A
05-828 Grodzisk Mazowiecki
KRS: 0000318482

Współwnioskodawca:

Osoba Prawna:
Szulc-Efekt sp zoo
Prezes Zarządu
Adam Szulc
KRS: 0000059459
Warszawa 04-051, ul. Poligonowa 1

Z poważaniem:

Adam Szulc – Prezes Zarządu
Szulc-Efekt sp zoo
KRS: 0000059459
ul. Poligonowa 1
tel. (22) 673-62-12
608-318-418
603-158-914
Kapitał Zakładowy: 222 000,00 pln
www.gmina.pl www.samorzad.pl

Treść Wniosku

Pobierz Czytaj online

Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju?

A tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok bez dostatecznej wiedzy i znajomości przepisów.

A czy wiesz, że...

Ty też możesz coś zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?

KRS 0000318482


Przejdź do Twój e-PIT


Udostępnij poprzez:

jestemszefem.pl
Mikroporady
  • O nas
  • Nasze projekty
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Regulamin darowizn
  • Ustawienia cookies
Partner w Programie Google Grandspro
1000 serwisów Urzędów Miast i Gmin współpracuje z Mikroporady.pl
Podatki PIT
Twoj-epit
Wypełnij pit

PIT Online z PITax.pl dostępny jest dzięki współpracy z IWOP

2025 Copyright © by Akademia Liderów

Gdy potrzebujesz
porady, u nas zawsze
ją otrzymujesz*

*Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju? A czy wiesz, że tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok z powodu braku dostatecznej wiedzy, znajomości przypisów i kompetencji?

Akademia liderów

A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś dla nas zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?

KRS 0000318482
copy Skopiuj KRS

Wpisz nasz KRS w Deklaracji Podatkowej Twój e-PIT!

Przechodzisz właśnie do usługi
Twój e-PIT Ministerstwa Finansów

Aby skutecznie przekazać 1% na Projekty Fundacji
mikroPorady.pl i jestemSzefem.pl
wystarczy wpisać:

KRS 0000318482
copy Skopiuj KRS

lub wyszukać na liście:

Akademia Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości Fundacja dr Bogusława Federa

copy Skopiuj nazwę
Przejdź do Twój e-PIT
laptop
×

Pomogliśmy już wielu mikro przedsiębiorcom.
Dzięki Twojej wpłacie możemy pomagać kolejnym.

Wspieram

Porady były pomocne?

Pomóż nam stworzyć ich więcej

ING Bank Śląski SA
88 1050 1924 1000 0092 7073 7167

Skopiuj konto

Akademia Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości
Fundacja dr Bogusława Federa

Zobacz jak Twoja wpłata pomaga

ING Bank Śląski SA
88 1050 1924 1000 0092 7073 7167

Skopiuj konto

Dlaczego warto Nas wspierać?

Pomogliśmy już wielu mikro przedsiębiorcom.
Dzięki Twojej wpłacie możemy pomagać kolejnym.

Wspieram

Porady były pomocne?

Pomóż nam stworzyć ich więcej

Akademia Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości
Fundacja dr Bogusława Federa

Zobacz jak Twoja wpłata pomaga